کد خبر: ۸۹۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 24 August 2020

فرهادخوگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان بارندگی و جاری شدن سیل روز گذشته بخش وسیعی از خیابان‌ها و معابر این شهر دچار سیل‌گرفتگی شده و همچنین طغیان رودخانه‌های عبوری از این شهر دیوار حائل رودخانه‌ها را در چند نقطه دچار شکستگی ،تخریب و آسیب کرده و سیلاب از این نقاط وارد خیابان‌ها و معابر عمومی شد.

سرپرست شهرداری خلخال با بیان اینکه حجم بالای بارندگی روز گذشته به حدی بود که نخاله‌های ساختمانی رها در معابر عمومی مسیر کانال‌های هدایت آبهای سطحی شهر را مسدود و سیلاب را روانه خیابان‌ها و معابر عمومی کرد، اظهارداشت: بارش شدید باران موجب آبگرفتگی خیابان‌های ۲۲ بهمن ،ولیعصر، شهید رجایی، شهرک صنعتی، باکری و بلوار یادگاران امام ،شهرک جانبازان ،شهید مدنی، آیت‌الله کاشانی ،شهید مظفر عزیزی ،منطقه علم‌الهدا و چندین کوچه شد.

او با اشاره به اینکه بازگشایی مسیرهای مسدود شده از سیلاب از همان ابتدای قطع بارندگی و سیل توسط ماموران خدمات شهری آغاز شده و پاکسازی و شستشوی خیابان‌ها و معابر زیرسیلاب قرار گرفته شهر همچنان ادامه دارد، گفت: آبگرفتگی معابر موجب اختلال در تردد شهروندان شد که حضور بموقع نیروهای خدمات شهری و آتش‌نشانی شهرداری و بازگشایی کانال‌های مسدود شده از سیلاب مسیرهای مسدود شده ناشی از سیل بازگشایی و خودروهای متوقف در ۲ سمت راه‌بندان سیل به مسیرهای خود هدایت و راه‌بندان پس از یک ساعت تلاش رفع شد.

وی افزود: سیلاب حاصل از باران علاوه بر وارد کردن خسارت به تاسیسات زیربنایی شهرداری وارد چند واحد مسکونی و تجاری در مناطق مختلف خلخال شد و علاوه بر تخریب دیوار حایل در منطقه کوی دانشگاه چند واحد مسکونی را نیز دچار آسیب جدی کرد.

او با تاکید بر لزوم افزایش نظارت و برخورد با دست‌اندرکاران تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مسیر دره‌های طبیعی و حریم و بستر رودخانه‌ها گفت: برای پیشگیری از تخلیه نخاله در مسیرهای یاد شده که با هدف تصرف غیرقانونی اراضی ملی از سوی افراد متخلف صورت می‌گیرد، با استفاده از ابزارهای قانونی باید برخورد می‌شود.
خوگر اظهارداشت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در منطقه شمال شرق خلخال در سال‌های اخیر از خطر جاری شدن سیلاب در مناطق مسکونی این منطقه پیشگیری شده و انتظار می‌رود با اجرای طرح‌های آبخیزداری در مسیر سایر دره‌های طبیعی منتهی به شهر در سایر مناطق سطح ایمنی مناطق مسکونی شهر در مقابل سیل و طغیان رودخانه‌ها افزایش یابد.

سرپرست شهرداری خلخال گفت: سیل روز گذشته به پایه‌های چند دهنه پل بر روی رودخانه‌های هروچای ، نورعلی چای و قیز باخان شهر آسیب وارد کرده ،دیوار حائل این رودخانه‌ها را در چند نقطه شکسته که هزینه ترمیم خرابی‌های سیل دیروز بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار