مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (ع):
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (ع) مشهد با اینکه خطر بی‌وفایی هر شیعه‌ای را تهدید می‌کند، ترس از آبروریزی و سستی در راه استقامت و ایستادگی را علت این بی‌وفایی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 24 August 2020

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام محمد جواد نظافت در مراسم عزای حسینی در مشهد گفت: خوشبختانه در طول انقلاب اسلامی آگاهی دینی رشد خوبی داشته است، اما نکته مهم این است که تربیت دینی نیز باید به بهترین نحو ممکن انجام شود اما در برخی موارد متأسفانه برخی آمارها در جامعه دینی نگران کننده است مانند رشد آمار طلاق.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) همچنین تصریح کرد: ترکیب علم دینی و تربیت، از فرد، شخصی صالح می‌سازد. به فرموده امام علی (ع) برخی افراد مواردی را می‌دانند اما بدان عمل نمی‌کنند و برخی افراد نیز مسائلی را نمی‌دانند و سوال نمی‌کنند تا پی به درک آن مطلب ببرند.

 

وی همچنین ادامه داد: باید از حکومت اسلامی مطالبه تربیت دینی را داشت، افراد جامعه نیز پس از درک مطالب دینی باید نسبت به انتشار مطالب معنوی و دینی اقدام کنند.

 

این استاد حوزه همچنین گفت: به فرموده امام علی (ع) حاکمان و مسئولان نیز حقی بر مردم دارند که آن حق وفاداری و استقامت است. متأسفانه برخی افراد و مسئولان در ابتدا انقلابی بودند اما در طول نظام بر اثر زراندوزی مقابل نظام و انقلاب ایستادند.

 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حتی برخی افراد که در طول جنگ حضور داشتند مقابل نظام ایستادند. دو دسته در مقابل نظام می‌ایستند مانند عالمان بی تقوا و ثروتمندان.

 

حجت‌الاسلام نظافت بیان کرد: مردم جامعه باید وفاداری را در عمل نشان دهند و در کنار حاکمان باشند و آنها را یاری کنند. مانند اصحاب امام حسین (ع) که تا آخرین نفس کنار امام معصوم ایستادند.

 

وی با بیان اینکه خطر بی‌وفایی هر شیعه‌ای را تهدید می‌کند، اظهار کرد: عامل بی‌وفایی، ترس از آبروریزی و سستی در راه استقامت و ایستادگی است، همانگونه که امام علی (ع) فرمودند «شیطان پیمان بسته مسلمانان را به مرور زمان سست می‌کند».

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (ع) همچنین گفت: مردم باید خیرخواه حاکمان خود باشند، هم در حرف و هم در عمل.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار