هشدار پلیس فتای البرز به کاربران فضای مجازی: مراقب افرادی که در فضای مجازی با ترفند نذری اینترنتی از مردم کلاهبرداری می کنند، و همچنین رواج باج افزارها و دانلود فایل‌ها از منابع نامعتبر باشید.
کد خبر: ۸۹۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 24 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ محمد اقبالی گفت: به تازگی برخی افراد با انگیزه کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با ایجاد سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک های مردمی با عنوان نذورات و در خلال پرداخت های مردم ، حساب های آنان را نیز رمز گشایی کرده اند.   

این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس از حساب آنان برداشت می کنند.

رئیس پلیس فتای البرز به کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام توصیه کرد : چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند به صفحه های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند. 

سرهنگ اقبالی همچنین با اشاره به یکی دیگر از جرائم سایبری نظیر رواج باج افزارها و افزایش سوء استفاده‌های احتمالی در این ایام گفت : برخی افراد با ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود که برخی از آنها نیز آلوده به بد افزار است ، اقدام به کلاهبرداری می کنند. این برافزارها به محض دانلود به سیستم نفوذ می کند و اطلاعات کاربر را به سرقت می برد.

کاربران باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و از دانلود و نصب این گونه نرم افزارها خودداری کنند.

 رئیس پلیس فتای البرز افزود : مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند که کاربران باید با دقت لازم را تشخیص نشانی پایگاه اینترنتی اصلی داشته باشند زیرا در تمام سایت‌های معتبر و مهم از پروتکل https استفاده می‌شود.

ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران و سرقت اطلاعات و کلاهبرداری خواهد شد.

سرهنگ اقبالی از کاربران فضای مجازی خواست در صورت مشکوک شدن به اخبار جعلی ، لینک جعلی و دریافت پیامک های مشکوک با عناوین مختلف ، موضوع را به واحد مشاوره پلیس فتا استان البرز با شماره تماس ۰۲۶۲۱۸۲۷۱۲۵ و یا پایگاه اینترنتی پلیس فتا اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار