رئیس هیأت بسکتبال استان قم از برگزاری دوره مربیگری این رشته ویژه بانوان، اعلام رده‌های سنی مسابقات کشوری سال 99 و برگزاری دو مسابقه ویژه بانوان در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 23 August 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی سخایی اظهار کرد: هیأت بسکتبال قم برای برگزاری یک دوره کلاس مربیگری درجه سه ویژه بانوان برنامه‌ریزی کرده و از جمله شرایط این دوره داشتن حداقل 18 سال سن، مدرک تحصیلی دیپلم، ارائه فیش واریزی به نام هیأت بسکتبال، گذراندن دروس تئوری مربیگری درجه سه و ارائه نمرات آن به هیأت بسکتبال قم و ارائه مدارک شناسایی شامل عکس، شناسنامه، کارت ملی و بیمه ورزشی است.

وی در ادامه به اعلام رده‌های سنی مسابقات مختلف قهرمانی کشور توسط فدراسیون اشاره و ابراز کرد: مسابقات زیر 12 سال ویژه متولدین یازدهم دی‌ماه سال 1387 تا دهم دی سال 1389 و رقابت‌های رده سنی زیر 14 سال ویژه متولدین یازدهم دی سال 1385 تا دهم دی‌ سال 1387 به انجام می‌رسد.

سخایی با بیان اینکه نحوه برگزاری و زمان‌بندی رقابت‌ها پس از صدور مجوز برگزاری مسابقات از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش متعاقبا به اطلاع می‌رسد، افزود: بازی‌های رده سنی زیر 16 سال ویژه متولدین یازدهم دی سال 1383 تا دهم دی 1385 و رقابت‌های رده سنی زیر 18 سال برای متولدین یازدهم دی سال 1381 تا دهم دی‌ماه سال 1383 برگزار می‌شود.

رئیس هیأت بسکتبال استان قم سپس به برگزاری دو رقابت ورزشی ویژه بانوان و دختران بسکتبالیست اشاره و ابراز کرد: با تلاش بخش بانوان هیأت که سرکار خانم گلی این بخش را به خوبی فعال کرده است، ابتدا مسابقات پرتاب پنالتی ویژه دختران برگزار شد که در بخش آزاد به ترتیب زهرا رامندی، فرشته رحمانی و فاطمه عبداللهی و در رده مینی‌بسکتبال فاطمه پور پیرعلی، زهرا قنبری و آیدا عزتی به همراه نرگس ریش‌سفیدی مقام‌های اول تا سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.

وی یاد آور شد: همچنین در آستانه هفته دولت یک دوره مسابقه بسکتبال سه نفره در بخش دختران و در دو رده سنی مینی‌بسکتبال و نوجوانان با شرکت 12 تیم برگزار شد و تیم‌های اول تا سوم جوایز نقدی دریافت کردند.

سخایی سپس به تجهیز خانه بسکتبال قم اشاره و عنوان کرد: با توجه به فرسوده بودن سقف سالن شهید رضائیان که خانه بسکتبال قم محسوب می‌شود و در پی رایزنی‌های فراوان با اداره کل ورزش و جوانان، بعد از چندین سال پروژه تعویض سقف این سالن انجام پذیرفت و تمام فعالیت‌های ورزشی در این سالن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برقرار است.

وی در پایان به برگزاری کارگاه آموزش آنلاین با عنوان بسکتبال روی کاغذ توسط کمیته آموزش و مربیان فدراسیون بسکتبال اشاره و اظهار کرد: متاسفانه تداوم شیوع کرونا اجازه نمی‌دهد مانند سال‌های گذشته در فصل تابستان دور‌ه‌های آموزشی و مسابقات این رشته برگزار شود که امیدوارم به زودی شاهد پایان کرونا و بازگشت شرایط به حالت عادی باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار