مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد ؛
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: 13 هزار سبد کالای معیشتی از عید غدیر تا کنون بین نیازمندان کمیته امداد توزیع شده است که هدف ما تهیه و توزیع سبد کالا با سه قلم کالای اساسی از جمله برنج، روغن و مرغ برای 32 هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد تا پایان ماه صفر است .
کد خبر: ۸۹۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 23 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قنبر موسی نژاد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : کمیته امداد براساس اندیشه و تفکر دینی و فقهی حضرت امام خمینی (ره) و به دست ایشان با هویتی دینی و مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غیر انتفاعی تأسیس شد تا پیام آور فرهنگ احسان، ایثار، انفاق و نیکوکاری در جامعهٔ اسلامی بوده و غیرت و کرامت انسانی در حمایت از افراد نیازمند و ناتوان را حفظ کند.

وی افزود: در استان ایلام به جهت محرومیت و مشکلات اقتصادی حدود 32 هزار مددجو تحت پوشش از خدمات کمیته امداد در سطح استان برخوردارهستند. البته این آمار در استان ایلام آمار خوبی نیست ما باید تلاش کنیم که که این تعداد نیازمند را از جامعه هدف کمیته امداد خارج کنیم واین امر محقق نمی شود مگر با کمک تمامی اقشار مختلف جامعه و افرادی که توانایی مالی بالایی دارند تابتوانیم فقر را ریشه کن کنیم.

موسی نژاد یادآور شد : در مجموعه کمیته امداد بر اساس اساسنامه ای که وجود دارد و دستوری که از سوی مقام معظم رهبری صادر گردیده است هر فعلی که در کمیته امداد امام خمینی( ره) انجام می شود باید در راستای محرومیت زدایی باشد و این نهاد باید به عنوان یک اورژانس اجتماعی رفتار کند با این عنوان افراد در مقطع کوتاهی بیایند و از امتیازات کیته امداد برخوردار شوند و سپس با خود اکتفایی از این نهاد خارج شوند.

وی بیان داشت : توانمند سازی جامعه هدف کمیته امداد چند سالیست با کمک خیرین در محور سیاست های خود حرکتی تقویت شده و البته توانمند سازی برای افرادی که از لحاظ جسمی دچار مشکل هستند قابل اجرا نیست مانند افراد کهنسال و سالمند و زنان سرپرست خانواری که دارای فرزندان خردسال هستند .

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام افزود: در این حوزه ما باید بیشتر به تربیت درست فرزندان این خانواده ها تلاش کنیم تا اینکه به فکر توانمندسازی این قشر بوده و در این راستا باید به دنبال تقویت بخش حمایتی باشیم اما بخشی  از جامعه هدف کمیته امداد استعداد توانمندسازی شدن را دارند و ما باید بسترهای لازم را برای این افراد فراهم کنیم و این امر زمانی محقق می شود که خود فرد در جهت سیاست های کمیته امداد ما را همراهی کند.

وی یادآور شد : با توجه به شیوع کرونا و دستور مقام معظم رهبری در خصوص کمکهای مومنانه، این نهاد همچون دیگر دستگاه ها در کشور پای کارآمد. کمیته امداد در اوایل ماه مبارک رمضان رزمایش همدلی را آغاز نمود که اقدامات خوبی در استان ایلام انجام گرفت در حاشیه این طرح کمیته توسط امداد امام خمینی استان ایلام بیش  از ۱۵۰ هزار پرس غذایی گرم با کمک خیرین بین مددجویان این نهاد توزیع گردید و به حدود ۶۰ درصد از مددجویان کمیته امداد نیز سبد کالا تقدیم گردید .

وی به بخش دوم کمک مومنانه در استان اشاره کرد و افزود: این رزمایش  از عید غدیر همزمان با سراسر کشور در استان نیز اجرا شد و با تلاش تمامی همکاران در سطح استان و کمک خیرین، این نهاد اقدامات خوبی را آغاز کرده که امیدواریم در پایان رزمایش بتوانیم گزارش عملکرد خوبی ارائه دهیم.

قنبر موسی نژاد بیان داشت : بر اساس این طرح که در قالب مرحله دوم رزمایش ایران همدل و کمک مومنانه صورت می گیرد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد هدف ما اهدای سبد کالای معیشتی به حدود 32 هزار خانوار مددجو و نیازمنددر سطح استان است .

وی از آغاز رزمایش ماه محرم ،رزمایشی با عنوان اطعام حسینی احسان حسینی خبر داد و گفت : اطعام حسینی همان غذای گرم است که برای اینکه بستر را برای خیرین عزیز فراهم کنیم 72 آشپزخانه در سطح استان  با رعایت تمام مسائل بهداشتی  پیش بینی شده است که غذا در این آشپزخانه ها طبخ و در بین مددجویان در درب منزل این عزیزان تقدیم می شود.

موسی نژاد یادآور شد : اولویت اصلی ما در این ایام توزیع سبد کالا است و خواهشی که از تمامی خیرین محترم و افرادی که تمکن مالی دارند این است که  کالاها را به صورت جیره خشک در اختیار این نهاد قرار دهند که در قالب سبد کالا تحویل مددجویان داده شود .

وی افزود: در کنار پویش ماه محرم در نظر داریم که نذر فرهنگی خانواده ها در قالب نیازهای دانش آموزان از جمله کیف ، کفش و لباس را نیز جذب را کنیم. کمیته امداد در استان ۶۷ هزار دانش آموز مددجو را تحت پوشش دارد که حدود 2 هزار نفر از آنها یتیم هستند .

موسی نژاد بیان داشت : انشالله بتوانیم در آستانه آغاز سال تحصیلی  اقدامات خوبی را برای این عزیزان به سرانجام برسانیم، با توجه به سیاست های جدید آموزش و پرورش که تحصیل مجازی است باید گفت در برخی مناطق فرزندان تعدادی از خانواده های مددجو برای استفاده از برنامه های آموزشی صدا و سیما نیاز به تلویزیون دارند.

وی افزود: برخی از خانواده ها نیز  برای ادامه تحصیل دانش آموزان نیازمند استفاده از بستر فضای مجازی هستند که با استفاده از تبلت یا گوشی میسر است لذا ما در این بخش با کمک یکی از موسسات خیریه تعاملاتی برای خرید 50 عدد گوشی صورت گرفته و در تلاش هسیتم که این تعداد گوشی تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به دست دانش آموزان یتیم برسد .

مدیرکل کمیته امداد استان  ایلام یادآور شد :طبق آخرین آمار آموزش و پرورش ،بیش از 3 میلیون نفر از دانش‌آموزان دسترسی و بسترهای لازم را برای تحصیل مجازی در کشور ندارند .قطعاً تعدادی از این عزیزان از افراد مددجو و تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند لذا ما نیز در استان نیازمند کمک مردم و خیرین می باشیم .

وی تاکید کرد : ما در این ایام باید شیوه و روش‌های کمک را تغییر دهیم و در حال رایزنی و تلاش هستیم که حتی برای برخی از افراد تحت پوشش و دانش آموزان عزیز بسته های اینترنتی تهیه کنیم امیدواریم بتوانیم امروز نیاز های جامعه مخاطب خود را تا حد توان تامین کنیم در حد بضاعت در خدمت این عزیزان باشیم.

موسی نژاد  به تولید ماسک توسط مددجویان این نهاد اشاره کرد و افزود:یکسری از مددجویان این نهاد به صورت خودجوش اقدامات به برپایی کارگاه های تولید ماسک نموند که روزانه حدود 7 تا 8 هزار ماسک با کیفیت سه لایه توسط این عزیزان تولید و به بازار تزریق می شود.

وی افزود : تامین اقلام برای جامعه هدف جز اهداف کمیته امداد در استان می باشد و همواره نیازمند تهیه و توزیع پک های بهداشتی در بین مددجویان خود هستیم. در استان ایلام بیش از 600 بیمار مددجو داریم که زمین گیرو یا صعب العلاج هستند این عزیزان نیازمند یاری و توجه  ویژه خیرین  هستند.

موسی نژاد در پایان به روشهای مشارکت در طرح مومنانه اشاره کرد و گفت: مشارکت در پویش از طریق مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، درگاههای مجازی و همچنین شماره گیری #14* و یا واریز به شماره کارت 6037991899887719 خواهد بود./م

آغاز  رزمایش اطعام حسینی و احسان حسینی  در استان /توزیع  13هزار سبد کالای معیشتی در بین نیازمندان ایلامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار