لیگ نوزدهم به ایستگاه آخر رسید؛
هفته آخر نوزدهمین دوره لیگ برتر امشب با ۸ بازی به پایان می‌رسد که در مهم‌ترین دیدار فولاد در اهواز میزبان تراکتور است.
کد خبر: ۸۸۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۹ 20 August 2020

لیگ برتر نوزدهم شروع حیرت انگیزی داشت و بعد از اتفاقات فینال جام حذفی به دلیل تجهیز ورزشگاه‌ها، مسابقات این فصل با دو ماه تاخیر آغاز شد و در اسفند سال قبل هم با شیوع ویروس کرونا لیگ 4 ماه تعطیل شد! اکنون هفته پایانی مسابقات یک روز قبل از پایان مرداد 99 برگزار می‌شود تا داستان نوزدهمین دوره لیگ حرفه‌ای بالاخره به پایان برسد.

مسابقات این فصل جذابیت‌های زیادی داشت  و هفته آخر لیگ هم داغ، هیجان انگیز و نفسگیر دنبال خواهد شد. 4 تیم شانس نایب قهرمانی دارند و در انتهای جدول هم 6 تیم همچنان در خطر سقوط هستند. به این ترتیب جذاب‌ترین هفته لیگ پنجشنبه برگزار می‌شود. البته که تکلیف قهرمان مسابقات از هفته‌ها قبل مشخص بود و پرسپولیس با خیال راحت و البته بی‌انگیزه‌تر از همیشه مسابقات را به پایان می‌برد.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم؛

پرسپولیس - سایپا؛ نبرد با قهرمان بی‌انگیزه 

شاگردان گل‌محمدی بعد از قهرمانی دیگر لیگ را با جدیت دنبال نکردند و نتیجه‌اش هم این شد که سرخپوشان سه هفته است که بردی در لیگ نداشته‌اند. البته مقابل گل‌گهرسیرجان با یک بازیکن کمتر توانستند از شکست فرار کنند.  اکنون پرسپولیس در هفته آخر مقابل سایپایی قرار می‌گیرد که همچنان در خطر سقوط است. نارنجی‌پوشان در این مسابقه قطعا با انگیزه‌تر از قهرمان چهار دوره لیگ برتر هستند اما باید دید که از نظر فنی آنقدر قدرت دارند که از پرسپولیس امتیاز بگیرند یا خیر. کمال کامیابی‌نیا و شجاع خلیل زاده دو غایب پرسپولیس در این دیدار هستند و سایپا هم روزبه شاه علیدوست کاپیتان خود و علی اصغر قربانعلی‌پور را ندارند. پرسپولیس در بازی رفت 2 بر صفر پیروز شد. سایپا اما اکنون نسبت به نیم فصل اول پیشرفت شگرفی داشته و 8 هفته است که شکست نخورده ولی در این مدت فقط یک برد به دست آورده است. شاگردان ابراهیم صادقی در صورت پیروزی شانس دارند که تا رده دهم جدول صعود کنند.

ذوب آهن - گل‌گهرسیرجان؛  خطر سقوط!

این دو تیم روی کاغذ در خطر سقوط به لیگ یک هستند اما در این مسابقه با یک مساوی به احتمال فراوان هر دو در لیگ برتر ماندگار خواهند شد اما فوتبال قابل پیش بینی نیست و شاید در مسابقات دیگر شرایط به گونه‌ای دیگر رقم بخورد! لوکا بوناچیچ توانست پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست بدهد و گل‌گهرسیرجان هم از پرسپولیس 10 نفره یک امتیاز گرفت. شاید افتخار دو تیم در این فصل امتیاز گرفتن از قهرمان 4 دوره لیگ باشد و حالا تقابل مجید جلالی با لوکا دیدنی است. جلالی یکی از مخالفان حضور مربیان خارجی در فوتبال کشورمان است. بازی رفت دو تیم هم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.بازنده مسابقه ممکن است به لیگ یک سقوط کند بنابراین احتیاط در این مسابقه حرف اول را می‌زند.

شاهین شهرداری بوشهر - استقلال؛ جشن نایب قهرمانی آبی‌پوشان

شاهین که سقوطش به لیگ یک مسجل شده هیچ انگیزه‌ای برای این مسابقه ندارد اما شاید مهدی پاشازاده مربی استقلالی این تیم خیلی دوست داشته باشد با یک بازی خوب و امتیاز گرفتن از استقلال با لیگ برتر وداع کند اما بعید است توان مقابله با استقلال را داشته باشد. آبی پوشان پایتخت در هفته‌های اخیر بازی‌های هماهنگ و خوبی را به نمایش گذاشتند و اکنون هم می‌خواهند جشن نایب قهرمانی و آسیایی شدن خود را در کنار خلیج فارس بگیرند. شاهین با 53 گل خورده ضعیف ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و این مسابقه بهترین فرصت برای شیخ دیاباته است که با گلزنی آقای گلی‌ خود را در لیگ برتر قطعی کند.  شیخ تاکنون 13 گل زده برای آبی پوشان زده است. بازی رفت دو تیم هم با نتیجه 4 بر یک به سود استقلال به پایان رسید. 

نفت مسجدسلیمان - پارس جنوبی جم؛ وداع با دومین تیم بوشهری؟

نبرد دو تیم نفتی لیگ در حالی رقم می‌خورد که نفت رتبه نهمی خود را قطعی کرده و می‌داند که لیگ برتر را با رتبه‌ای تک رقمی تمام خواهد کرد اما پارس جنوبی که در رده پانزدهم جدول قرار دارد برای بقا باید پیروز شود. نفت با 17 مساوی رکوردار تساوی در لیگ برتر است و پارس جنوبی هم با 20 گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد و باید دید پارس جنوبی در این مسابقه که حکم مرگ و زندگی برایش دارد پیروز خواهد شد یا دومین تیم بوشهری لیگ برتر هم سقوط خواهد کرد. بازی رفت دو تیم هم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

پیکان - سپاهان

یکی دیگر از مسابقات حساس و هیجان انگیز هفته پایانی در تهران برگزار می‌شود جایی که پیکان برای بقا تلاش می‌کند و سپاهان هم به دنبال کسب سهمیه اسیایی است. زردپوشان اصفهانی بعد از جدایی قلعه نویی توانستند شهرخودرو را شکست بدهند و اکنون کورسویی امید برای رسیدن به نایب قهرمانی دارند. عبداله ویسی مثل همیشه با روحیه روی نیمکت پیکان تیمش را هدایت خواهد کرد اما تکسیرا سرمربی موقت سپاهان محروم است! این تیم با حضور قلعه‌نویی در بازی رفت 2 بر صفر پیکان حسین فرکی را شکست داده بود اما اکنون هر دو تیم با سرمربیان جدید مقابل هم قرار خواهند گرفت. شکست پیکان مقابل سپاهان شاید معنایش خداحافظی با لیگ برتر باشد و برای سپاهان رسیدن به آسیا.

شهرخودرو - نساجی مازندران؛ بدون استرس

شهرخودرو 6 هفته است که بردی در لیگ نداشته اما در نهایت سرمربی تیم تصمیم گرفت که سیدمهدی رحمتی را از تیمش کنار بگذارد تا شاید مشکل این تیم برطرف شود! تیم شهر مشهد بعد از اینکه یحیی گل‌محمدی را از دست داد با شرایط آرمانی‌اش فاصله گرفت و اکنون خیلی بعید است که بتواند دوباره در لیگ برتر آسیایی شود. نساجی مازندران هم که در رده هشتم جدول جا خوش کرده از وضعیتش در جدول راضی است. شاید یک مساوی برای این دو تیم بی انگیزه نتیجه‌ای قابل پیش بینی باشد البته بازی رفت دو تیم هم گلی نداشت.

ماشین سازی - صنعت نفت آبادان؛ تلاش ماشین تبریزی برای بقا

ماشین سازی که در نیم فصل اول نتایج خوبی گرفته بود در میانه جدول جا خوش کرده بود اکنون با هومن افاضلی در خطر سقوط به لیگ یک است. افاضلی برای اینکه از اعتبار مربیگری‌ خود هم دفاع کند باید در این بازی خانگی پیروز شود تا تیم دوم تبریز را راهی لیگ یک نکند. صنعت نفت آبادان هم انگیز‌ه زیادی برای بازی در این مسابقه ندارد تیمی که نه شانس سهمیه آسیایی دارد نه در خطر سقوط است دلیلی برای به آب  و آتش زدن ندارد. نفت آبادان بازی رفت را یک بر صفر برد ولی اکنون با هر نتیجه‌ای که به دست بیاورد از رده هفتم جدول تکان نمی‌خورد. 

فولاد خوزستان - تراکتور تبریز؛ دوئل برای سوم شدن

نبرد دو مدعی کسب سهمیه آسیایی در اهواز دیدنی است البته قرمزپوشان تبریزی در این مسابقه ساکت الهامی سرمربی خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند. فولادی‌ها هم هفته گذشته مدعی شدند که برخی نمی‌خواهند این تیم آسیایی شود! مسابقه دو تیم به جز حساسیت‌هایی که دارد در چنین جوی برگزار می‌شود. تراکتور 7 هفته است که شکست نخورده و بازی رفت را هم یک بر صفر از فولاد برده است. شاگردان نکونام در این بازی برای رسیدن به آسیا خودشان را به آب و اتش خواهند زد. تراکتور در رده سوم و فولاد روی پله پنجم لیگ ایستاده است اما اگر فولاد در این بازی برنده شود شاید جایش با ترکتور در جدول لیگ عوض شود. دوئل قرمزپوشان لیگ دیدنی است. این مسابقه را می‌توان آخرین فینال لیگ دانست فینالی که برای سوم شدن انجام می‌شود.

اسامی داوران و برنامه هفته سی ام لیگ برتر؛

پنجشنبه ۳۰ مردادماه

تمامی مسابقات ساعت 20:45 آغاز می شود.
پرسپولیس – سایپا


محمدرضا اکبریان – آرمان اسعدی – رحیم حاجیلو – علی صفایی


ناظر: علیرضا کهوری


ذوب آهن اصفهان – گل گهر سیرجان


روح الله شریفی – حسن ظهیری – مرتضی یوسف شهریاری – عباس راکی


ناظر: حسین نجاتی


شاهین شهرداری بوشهر – استقلال تهران


سیدعلی اصغر مومنی – میلاد قاسمی – هیوا بهمنی – عبدالنبی پورخلف


ناظر: ایرج نظری


نفت مسجد سلیمان – پارس جنوبی جم


موعود بنیادی فر – حسن یوسفی – بهزاد پناهی – ایمان کهیش


ناظر: محسن ترکی


پیکان تهران – فولاد مبارکه سپاهان


کوپال ناظمی – علیرضا ایلدروم – علیرضا مرادی – سعاد وفاپیشه


ناظر: حسن کامرانی فر


شهرخودرو مشهد – نساجی مازندران


میثم حیدری – ایوب غلامزاده – صالح عرب آبادی – مجید محمدی


ناظر: نادر جعفری


ماشین سازی تبریز – صنعت نفت آبادان


علی بای – محمدجواد مداح – رامین بابایی – محمدباقر پورباقر


ناظر: محمدرضا فلاح


فولاد خوزستان – تراکتورسازی تبریز


محمد حسین زاهدی فر – علی میرزابیگی – احد سلطانی – علی ابراهیمی


ناظر: یدالله جهانبازی

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار