به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار از خانواده شهید قلم در جیرفت تجلیل شد. 
کد خبر: ۸۸۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷ 10 August 2020

۱۷ مرداد روز خبرنگار است که از خون پاک شهید "محمود صارمی" به یادگار مانده است و این مهم همه ساله روایتگر قلمی است که در روز ۱۵ آذرماه ۱۳۸۴ بر فراز آسمان به یادگار ماند. 

شهید "اسماعیل عمرانی" در ۲۸ شهریور در شهرستان عنبرآباد دیده به جهان گشود و بعد از پایان تحصیلات و راهیابی به دانشگاه توانست فراتر از علم آموزی بیندیشد و استعداد و ذوق کاری و مطالبه گری بحق و شجاعانه اسماعیل را به عرصه اطلاع رسانی کشاند و توانست در مدت زمان کوتاهی با ثبت و مخابره اخبار تأثیر گذار در حوزه های متخلف بدرخشد و یاریگر و گره گشای دغدغه های بر زمین مانده باشد. 

قلم شهید

شهید اسماعیل عمرانی خبرنگار خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) افتخاری است که  از دل محرومیت ها پای به میدان پرسش‌گری گذاشت و در نهایت برفراز آسمان کشور جمهوری اسلامی شهد شهادت را نوشید و شجاعت و جسارت قلمش را به همه کسانی که دل در گرو درد و رنج محرومان دارند، هدیه کرد. 

به بهانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار سال هاست مسوولان و خبرنگاران به نوعی جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهید اسماعیل عمرانی به دیدار خانواده اش می روند. 

و اما روز خبرنگار امسال دیدارها با محدودیت برگزار شدند اما یاران و دوستداران شهید اسماعیل برای عرض تبریک و ادای احترام یکی پس از دیگری زنگ منزل پدری شهید را بصدا در آوردند. 

جمع چند نفره ای شامگاه یکشنبه ۱۹ مرداد ماه به دیدار خانواده شهید آمده بودند. 

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت جیرفت، مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه جیرفت، مدیر جهاددانشگاهی استان در جنوب کرمان و یکی از دوستان خبری و یا به تعبیری همرزم شهید با حضور در منزل پدر شهید قلم ضمن تبریک روز خبرنگار و عید ولایت تجلیل از مقام شامخ شهدا را وظیفه قلبی خود اعلام کردند. 

حجت الاسلام "مصطفی عرب" مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه جیرفت در دیدار با پدر شهید اسماعیل عمرانی گفت: هرچه داریم از برکت خون شهدا است و در مقابل تبلیغات منفی که نفاق همه جا را فرا گرفته است نقش خبرنگاران بیش از گذشته مشهود است و باید بر خود ببالند که در این عرصه با صداقت و سختکوشی فعالیت می کنند. 

قلم شهید

وی دل بستن و امید به خدا را رمز موفقیت خبرنگاران عنوان کرد و افزود: اگر از واقعه غدیر صیانت می شد حادثه کربلا رخ نمی داد و باید آرمان های انقلاب به نحوی حفظ شوند که در مسیر سیره شهدا گام برداریم. 

حجت الاسلام عرب بر لزوم توجه رسانه ها بر امر مطالبه گری صحیح توسط آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: مردم بعضا از نحوه مطالبه گری مشکلات و نیازهای خود اطلاع ندارند و وظیفه رسانه ها و خبرنگاران است که در این راستا قلم بزنند. 

وی اطلاع رسانی به دور از نگاه سیاسی را از رسانه ها خواستار شد و افزود: انتظار است رسانه ها در عرصه های فرهنگی و مذهبی مطالبه گری بکنند و رسالت خود را در برابر مردم انجام بدهند. 

قلم حرمت دارد

به گزارش ایسنا، در ادامه سرهنگ پاسدار "ناصر بهروز" فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان جیرفت تکریم خانواده های معظم شهدا را برکت زندگی مسوولان دانست و افزود: شهید عمرانی تنها شهید قلم جنوب کرمان هستند که زحماتش بر هیچ کس پوشیده نیست. 

وی با یادآوری سانحه هواپیمایی و به شهادت رسیدن شهید عمرانی برای دفاع از حریم ولایت گفت: با توجه به اینکه شهید عمرانی در سانحه هواپیمایی و ماموریت کاری برای پوشش مانور نیروی دریایی عاشقان ولایت (چابهار) به شهادت رسیده است وظیفه سپاه در پاسداشت یاد و خاطره شهید و تکریم خانواده اش مضاعف است. 

بهروز حفظ حرمت قلم را از خصلت های بارز شهید عمرانی عنوان کرد و گفت: قلم حرمت و عزت دارد و باید در مسیر حفظ ارزش ها و مطالبات بحق مردم از آن استفاده شود. 

وی دیدار با خانواده شهدا بخصوص شهید عمرانی را به مناسبت روز خبرنگار روزی معنوی دانست و اظهار کرد: شهدا بر گردن آحاد جامعه دین دارند و می طلبد در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا بیش از این تلاش شود. 

 مجموعه جهاددانشگاهی و خبرنگاران سلام رسان خانواده شهید عمرانی 

در بخش دیگری از این دیدار "حمیدتیرگر" مدیر مرکز جهاد دانشگاهی استان در جنوب کرمان گفت: شرایط فعلی جامعه و محدودیت تردد بخاطر ویروس کرونا باعث عدم دیدار مسوولان جهاددانشگاهی کشور و استان کرمان با خانواده شهید شده است. 

وی افزود: شهید عمرانی حق گرانبهایی به گردن همه دارد و ثبت تصاویر و اخبار زلزله بم و زرند توسط شهید عمرانی بخشی از زحمات فراموش ناشدنی هستند. 

تیرگر با ابلاغ سلام و تبریک روز خبرنگار و عید سعید غدیر به نیابت از مجموعه جهاددانشگاهی کشور و استان کرمان و مسوولان خبرگزاری ایسنا به خانواده شهید عمرانی اظهار کرد: بنده سلام گرم و تبریک مجموعه جهاددانشگاهی، معاونت فرهنگی، خبرنگاران و مدیر خبرگزاری ایسنا را  ابلاغ می کنم و همگان دعا گوی تک تک اعضای خانواده شهید هستند. 

روز خبرنگار منتظریم

"قباد عمرانی" پدر شهید نیز با ابراز خرسندی از حُسن توجه مسوولان و جامعه فرهنگی و رسانه ای نسبت به گرامیداشت یاد خاطره فرزند شهیدش گفت: همه کسانی که در روز خبرنگار از این شهید یاد می کنند برای ما یک دنیا ارزش دارد. 

وی گفت: وقتی صدا و سیما از روز خبرنگار می گوید انگاری از خواب بیدار شدیم و منتظر حضور معنوی دوستان و همکاران شهید و مسوولان هستیم و نیاز دیگری نداریم فقط این دیدارها آرامبخش هستند. 

پدر شهید عمرانی با تقدیر از همه کسانی که به مناسبت روز خبرنگار به دیدار خانواده شهید آمده اند افزود: اگر چه وضعیت بیماری کرونا به نحوی است که دید و بازدیدها محدود شده اند اما این روزها با رعایت جوانب بهداشتی میزبان دوستداران شهید بودیم که موجب خوشحالی است. 

پدر شهید عمرانی با تقدیر از همدردی یکی از همرزمان خبری فرزندش در زمان شهادت ایشان افزود: همرزم شهید اسماعیل (بهروز محمدی) یک هفته در کنار ما بود که هنوز فراموش نکرده ام. 

به گزارش ایسنا، از طرف فرمانده سپاه ناحیه مقاومت جیرفت و جهاد دانشگاهی با اهدای لوح سپاس و هدیه ای از خانواده شهید اسماعیل عمرانی تجلیل بعمل آمد.
گزارشی از: سیمین سنجری
انتهای پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار