مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام بر ارائه آموزش همگانی و توسعه خانه‌های هلال در شهرستانها و مناطق روستایی استان تاکید کرد و گفت: تقویت و توسعه خانه های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب ها و کاهش آسیبهای ناشی از حوادث غیرمترقبه می شود.
کد خبر: ۸۸۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 09 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اصغر علی اکبری، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۷ خانه هلال روستایی در سطح استان وجود دارد و در هفته دولت خانه های هلال جدید در روستاهایی که ظرفیت ایجاد خانه های هلال را دارند افتتاح می گردد.

علی‌اکبری خاطر نشان کرد: با توجه به دغدغه های رئیس جمعیت هلال احمر و اهمیت تشکیل خانه های هلال ، توسعه خانه های هلال و ارائه آموزش های همگانی در شهرستان ها و مناطق روستایی جهت پاسخگویی مطلوب تر و به موقع در زمان بروز حوادث در دستور کار جمعیت هلال احمر استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از توسعه خانه های هلال، برگزاری دوره های آموزش همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در شهرستان ها و مناطق روستایی است تا با توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در امر امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای امدادی، هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

وی با اشاره به جایگاه خانه‌های هلال در زمینه آموزش همگانی گفت: ارائه آموزش به اعضای خانه های هلال موجب می شود تا سطح آگاهی‌جامعه روستایی و مناطق مختلف استان در برابر مخاطرات تقویت شود همچنین وجود نیروهای آموزش دیده و متخصص در زمان بروز حادثه موجب افزایش سرعت امدادرسانی می شود.

وی اظهار داشت: آموزش های همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات از مرداد ماه در خانه های هلال استان آغاز شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: در خانه‌های هلال کلاس‌های آموزش همگانی با تعداد هر کلاس ۱۰ نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گزاری اجتماعی در چهار رده سنی کودکان(۸ تا ۱۲ سال)، نوجوانان (۱۳ تا ۱۸سال)، جوانان( ۱۹ تا ۳۵ سال) و بزرگسالان (بالای ۳۶ سال) برگزار می شوند.

علی اکبری افزود: حداکثر پنج دوره آموزشی برای هر خانه هلال در نظر گرفته شده است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار