کد خبر: ۸۸۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰ 08 August 2020

۱۸ مرداد و آخرین خبرهای کرونایی

استان ها - ایرنا - مردم ایران ، طی ۶ ماه گذشته تاکنون، روزی را بدون فوت هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا ، سپری نکرده اند. امروز یعنی ۱۸ مرداد هم چنین بود چرا که به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۱۳۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

یکی از همین جانباختگان ، پرستاری از بروجرد است که امروز هجدهم مرداد ماه ، هموطنان بروجردی پیکر شهیده زهرا شیرویه سرپرستار بخش کرونا بیمارستان آیت الله العظمی بروجردی(ره) را با حضور امام جمعه و مسئولان این شهرستان و فرمانده هان نظامی و انتظامی تشییع کردند.

پیکر شهیده زهرا شیرویه پس از تشییع از مقابل بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) به گلزار شهدای بروجرد منتقل و در جوار شهدا به خاک سپرده شد.

امروز همچنین دکتر امیر هوشنگ فلاح تنها متخصص بیهوشی بیمارستان شهدای محمودآباد به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به جمع شهدای سلامت پیوست. دکتر فلاح ۵۵ ساله ، پس از حدود یک هفته بستری در بیمارستان محل کارش ، دوشنبه گذشته به بیمارستان فیروزگر تهران منتقل شد که متاسفانه  جمعه شب بر اثر عارضه شدید ریوی ناشی از بیماری کرونا درگذشت.

یمارستان شهدای محمودآباد ۲۹ فروردین ماه امسال با ترخیص آخرین بیمار کرونایی به فعالیت عادی بازگشته بود ولی در اواسط تیر ماه به دلیل افزایش بیماران کرونا در سطح شهرستان، به عنوان تنها بیمارستان این شهرستان دوباره پذیرش این دسته از بیماران را شروع کرد.

 

فوت امام جمعه کیش

متاسفانه حجت الاسلام و المسلمین سید علی سیدین، امام جمعه موقت کیش هم شب گذشته بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.وی که نزدیک به ۲۰ روز پیش به ویروس کرونا مبتلا شده بود، سرانجام دیشب در بیمارستان جزیره کیش درگذشت. 

 

فوتی‌های کرونا در ایلام طی ۴۵ روز ۲.۲ برابر شد

امروز گزارشی از ایلام داشتیم مبنی بر اینکه استان ایلام در حالی هفته گذشته را پشت سر گذاشت که التهاب طغیان کرونا طی تیرماه در استان فروکش نکرده است.

به گفته استاندار ایلام تعداد مبتلایان کرونا در این استان طی ۴۵ روز گذشته نسبت به چهارماه اخیر (اسفند سال گذشته تا خرداد امسال) ۳.۶ برابر و میزان فوتی‌ها ۲.۲ برابر شده است.

 

تداوم وضعیت قرمز کرونا در استان اردبیل  

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز  امروز اعلام کرد گفت: ۲۵ بیمار طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی اردبیل بستری شده‌اند که نشان از تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در این استان است.

اهدای هزاران ماسک در روز عید غدیر

از طرفی دیگر،  همزمان با شیوع کرونا و همه گیری آن در کشور و نیز جهان، خیران سلامت در اقصی نقاط کشور مدت هاست که  ماسک و لوازم بهداشتی را بین نیازمندان توزیع می کنند. امروز نیز در شیروان خراسان  شمالی ، خیران سلامت ۲۰ هزار ماسک بین مراکز و مدجویان بهزیستی این شهرستان توزیع کردند.

علاوه بر ماسک های توزیع شده، ۲۰۰ لیتر آب اکسیژنه برای ضدعفونی سطوح، ۲۰ گان، ۴۷ بسته دستکش نایلونی، ۲۵۰ بطری محلول ضدعفونی کننده دست و ۳۰ لیتر محلول ضدعفونی سطوح توسط خیران توزیع شد که ارزش مجموع آن ۳۳۰ میلیون ریال برآورد شد.

تشکل های دینی یزد هم امروز هزینه نذورات را صرف تهیه و توزیع ماسک بین شهروندان کردند. به گفته حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ، با همکاری خیران و برخی نهادها و سازمان‌ها برخی موکب‌ها به جای شربت و شیرینی نسبت به توزیع ماسک و مواد ضدعفونی اقدام کردند.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها که با استقبال شهروندان مواجه شده طی روزهای آینده نیز با همکاری برخی دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی و همراهی هیات‌ها و تشکل‌های مردمی در سطح استان ادامه دارد.

 

برگزاری جشنواره سراسری فیلم و عکس فرصت ها و تهدیدهای کرونا در لرستان

و اما امروز رییس دانشگاه پیام نور لرستان اعلام کرد که  دانشجویان علاقمندان به شرکت درجشنواره کشوری فیلم و عکس فرصت‌ها و تهدیدهای کرونا آثار خود را تا ۳۱ مردادماه جاری  به نشانی film.pnu.ac.ir ارسال کنند . از قرار معلوم این جشنواره با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد. ضمن اینکه رییس این دانشگاه اشاره ای به زمان برگزاری جشنواره نکرده است.


و اما اهم خبرهای کرونایی روز هجدهم مرداد ماه بدین قرار است: 

۹۰ مدافع سلامت مشهد تجلیل شدند
استقرار ایستگاه‌های توزیع ماسک رایگان در شهرستان عباس‌آباد
پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا تا ۱۶۰ میلیون ریال نیاز به ضامن ندارد



گزارش های کرونایی 
روزهای کرونایی و جای خالی جلسات ویدیو کنفرانسی در فارس
خبرنگاری و تجربه‌ای تلخ و مضاعف به نام کرونا
خبرنگاری در پیچ و خم روزهای کرونایی

 

بیش از ۳۲۴ هزار مبتلا به کرونا در کشور 

امروز سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور را ۳۲۴ هزار و ۶۹۲ نفر برشمرد که به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند. همچنین بر اساس این اعلام ، تاکنون ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۹۶۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

 درخواست معاون وزیر بهداشت از مردم ایلام 

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در استان ایلام گفت: استان ایلام از ابتدای شروع بیماری تا خرداد ماه شاهد سه خیز نسبتا متوسط بود. از ابتدای خرداد ماه شاهد یک شیب شدید بیماری شامل موارد ابتلا و بستری در این استان بودیم. در نیمه اول تیر ماه، تعداد ابتلا و بستری روزانه به بیشترین میزان خود از زمان شروع بیماری رسید.

لاری افزود: از یک ماه گذشته با همکاری مردم استان ایلام در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تلاش کادر بهداشت و درمان این استان، شاهد شیب نزولی در موارد ابتلا و بستری و فوتی روزانه هستیم. در حال حاضر سه شهرستان از این استان در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. موارد ابتلا و بستری در شهرستان‌هایی مانند ایلام، مهران، دهلران، آبدانان و دره شهر شدت بیشتری دارد.

لاری گفت: از مردم استان ایلام می‌خواهیم که با استفاده از ماسک و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی ضمن تداوم روند نزولی در موارد ابتلا و بستری و فوت، شاهد خروج این استان از وضعیت هشدار کرونا باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار