رسانه های صهیونیست به سخنرانی روز جمعه دبیرکل حزب الله لبنان واکنش نشان داده و گفتند که سید حسن نصرالله با اعتماد به نفس صحبت کرد.
کد خبر: ۸۸۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱ 08 August 2020

 به نقل از المیادین، رسانه های صهیونیست به سخنان روز جمعه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان واکنش نشان دادند.

شبکه المیادین به نقل از رسانه های صهیونیست گزارش داد: هرکس فکر می کند که نصرالله بعد از انفجار بیروت اعتماد به نفسش را از ددست داده است دوباره بیاندیشد.

سید حس نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر جمعه و در پی انفجار روز سه شنبه بیروت پیرامون تحولات منطقه و لبنان سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید بر لزوم عدم بهره برداری سیاسی از فاجعه انفجار بیروت، گفت: برخی به دروغ این فاجعه را ناشی از انفجار انبارهای تسلیحاتی حزب الله اعلام کردند تا آن را تخریب کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: هدف این رسانه ها و شخصیت های سیاسی از مطرح ساختن ادعاهایی از این دست، این بود که ملت لبنان را علیه حزب الله تحریک کنند. هدف، تخریب حزب الله بود. این بالاترین سطح از ظلمی بود که علیه حزب الله مرتکب شدند. من صراحتاً و با قاطعیت وجود هرگونه انبارهای تسلیحاتی و مواد منفجره متعلق به حزب الله در بندر بیروت را رد می کنم. حزب الله نه در گذشته و نه اکنون چنین انبارهایی در بندر بیروت در اختیار نداشته است.

وی اظهار داشت: لازم است بیان کنم که حزب الله خود جزئی از این ملتِ مصیبت‌زده به دنبال فاجعه بیروت است. ما پیشتر هم شاهد اتخاذ این دست از مواضع کینه توزانه بوده ایم. کسانی که چنین اتهاماتی را مطرح می سازند می خواهند آنقدر دروغ بگویند تا در نهایت مردم حرف آنها را باور کنند. این نهایتِ مظلومیت حزب الله است. تحقیقات ثابت خواهد کرد که حزب الله هیچگونه تسلیحات و مواد منفجره ای در بندر بیروت نداشته است.

سید حسن نصرالله افزود: فاجعه انفجار «بیروت» پیامدهای خطرناکی در زمینه‌های مختلف خواهد داشت. آنچه که اتفاق افتاد یک حادثه استثنائی در تاریخ معاصر لبنان بود. لذا باید به صورتی کاملاً استثنائی در عرصه های مختلف روانی، سیاسی و رسانه ای با چنین حادثه ای برخورد کرد. حضور ملت در کنار دولت و حضور سریع هیئت ها و موسسات مدنی در این فاجعه برجسته بوده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که این حزب و همه نیروها و کادر و تجهیزات آن در اختیار دولت است تا این بحران را پشت سر بگذارد. وی اظهار داشت که حزب‌الله آماده است در قضیه اسکان و پناه دادن به خانواده‌های بی‌پناه و تهیه مسکن جایگزین برای آن‌ها مشارکت و همکاری کند.

سید حسن نصرالله همچنین بیان کرد: در جریان روند تحقیقات و فرایند محاکمه مقصران وقوع فاجعه بیروت، عدالت و حقیقت باید بیش از هر چیز دیگری وجود داشته باشند. نمی توان این حادثه بزرگ را فراموش کرد و یا آن را نادیده گرفت.

وی در ادامه تأکید کرد: باید حقیقت مشخص شده و عاملان این حادثه محاکمه شوند. از دولت لبنان می‌خواهم که با نهایت جدیت و قاطعیت با این مسأله برخورد کند. این مسأله اصلاً پیچیده نیست؛ تحقیقات به زودی پایان می یابد و عاملان فاجعه بیروت مشخص می شوند. اگر حقیقت به صورت شفاف مشخص نشود، لبنان با بحرانی تحت عنوان بحران موجودیتی مواجه خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار