دبیرکل صلیب سرخ لبنان اعلام کرد، تعداد مجروحان در انفجار دیروز بیروت بیش از چهار هزار نفر است و تعداد کشته‌ها ممکن است به یکصد نفر برسد که برخی قربانیان هنوز زیر آوار هستند.
کد خبر: ۸۸۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 05 August 2020

«جورج کتانه» دبیرکل صلیب سرخ لبنان امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد، تعداد مجروحان در انفجار دیروز بیروت بیش از ۴۰۰۰ نفر است و تعداد کشته‌ها ممکن است به ۱۰۰ نفر برسد که برخی قربانیان هنوز زیر آوار هستند.

بر اساس گزارش «النشره»، کتانه در تشریح عملیات امدادرسانی گفت، برای درمان مجروحان این حادثه، بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان «الروم» به بیمارستان‌های دیگر منتقل شدند.

وی افزود، ۷۵ آمبولانس در حال خدمت‌رسانی هستند و ۵۰ خودرو نیز آماده‌اند تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

کتانه ضمن اشاره به اهدای خون در مناطق مختلف گفت، از این نظر مشکلی وجود ندارد.

وی از زخمی شدن چند نیروی حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل» نیز در این انفجار خبر داد.

وزیر بهداشت لبنان: تعداد کشته‌ها حدود ۸۰ نفر است

«حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان امروز در سخنانی تلویزیونی اعلام کرد، تعداد کشته‌های انفجار حدود ۸۰ نفر است اما صدها تماس برای پرسیدن سوال درباره مجروحان و مفقودان این حادثه وجود داشته و بنابراین تعداد کشته‌ها رو به افزایش است. تعداد مجروحان حدود ۴۰۰۰ نفر است. 

الجزیره: تعداد کشته‌ها به ۱۰۰ نفر رسیده است

شبکه قطری «الجزیره» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، تعداد کشته‌های افنجار بیروت تا این لحظه به ۱۰۰ نفر و تعداد مجروحان حدود ۳۵۰۰ نفر است.

بیرون کشیدن اجساد ۱۰ کشته از زیر آوار

شبکه «المیادین» گزارش کرد، نیروهای دفاع شهری لبنان اجساد ۱۰ کشته را از زیر ویرانی‌های محل انفجار در بندر بیروت بیرون کشیدند.

همچنین، شبکه المیادین اعلام کرد، روند بیرون کشیدن اجسادی که موج انفجار، آنها را به داخل دریا پرت کرده بوده، آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار