مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۲ هزار و ۱۷۹ فقره تسهیلات کرونا با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۴۱۹ نفر در استان پرداخت شد.
کد خبر: ۸۸۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 05 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛شکراله شیرخانی اظهار داشت: تعداد کل ثبت نام شدگان سامانه بیمه بیکاری در استان هفت هزار و۳۴۷ نفر است که از این تعداد بر اساس سوابق بیمه ای موجود در سازمان تامین اجتماعی کشور پنج هزار و ۴۷ نفر مشمول شناخته شده است.

وی افزود: همچنین ۱۶۷ هزار و ۹۲۱ خانوار ایلامی از تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا بهره مند شدند و به ۲ هزار و ۹۳۷ خانوار ایلامی نیز بسته حمایتی توسط سازمان هدف مندی یارانه ها پرداخت شد.

شیرخانی با بیان اینکه سهم استان ایلام از تسهیلات حمایتی کرونا ۲۱۶ میلیارد تومان است، گفت: برای واحدهای کسب و کار ۱۲ میلیون تومان و برای واحدهای کسب و کاری که رسته های تعطیل شده بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا دارند به ازای هر شاغل ۱۶ میلیون تومان و برای رانندگان مسافربری (خویش فرمای بیمه پرداز) مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات تعیین شده است.

وی اظهار داشت: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به دارندگان مجوزهای پشتیبان و افراد مستقل که طرح آنها منطبق بر ظرفیت ها و اولویت های استان و مورد تایید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و بر اساس رسته فعالیت های مشاغل خانگی موجود در سایت باشد پرداخت می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: سهم استان ایلام از مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۹۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

شیرخانی در خصوص تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی نیز گفت:۳۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر به ۱۳۷ طرح و اشتغال ۴۵۴ نفر پرداخت شد و ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات روستایی نیز به ۲ هزار و ۱۷۹ طرح و اشتغال ۲ هزار و ۴۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران از وضعیت بیکاری کشور در بهار ۹۹ استان ایلام پس از استان‌های خراسان جنوبی و اردبیل سومین استان موفق در کاهش بیکاری بوده است.

شیرخانی یادآور شد: نرخ بیکاری استان ایلام در بهار امسال ۶.۵ درصد است که این میزان ۳.۳ درصد پایین تر از میانگین کشوری است نرخ بیکاری بهار ۹۹ استان نسبت به بهار ۹۸ که ۹.۴ بود، ۲.۹ درصد کاهش داشته است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار