کد خبر: ۸۸۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ 04 August 2020
تابناک/رنجکش با بیان اینکه در اجرای طرح های گردشگری اولویت با سرمایه گذارن بومی است گفت: اجرای طرح های گردشگری و صدور مجوز در محیط های آبی بر اساس تفاهم نامه در حوزه اختیارات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت نیرو است.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرانزلی، « یونس رنجکش » عصر روز گذشته(دوشنبه، 13 مرداد ) در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری که در سالن اجتماعات فرمانداری انزلی برگزار شد با بیان اینکه طرحی که تهیه می‌شود باید در کارگروه فنی سرمایه‌گذاری مطرح شده و چالش های پیش رو آن بررسی شود، اظهار کرد: طرح قبل از اجرا باید در کمیته فنی سرمایه گذاری با حضور دستگاه‌های مرتبط با آن طرح، مطرح شده و افقی برای آن ترسیم شود.

 

مدیر کل سرمایه گذاری استانداری گیلان تاکید کرد: هیچیک از طرح های مطرح شده در جلسه امروز طرح مشخصی ندارند و باید ابتدا در کمیته فنی شهرستان بررسی جامعی در خصوص آن  صورت گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: وظیفه بررسی و ارائه راهکار عملیاتی طرح ها بر عهده اداره کل سرمایه گذاری استان است تا سرمایه گذار در مسیر سرمایه گذاری دچار چالش نشود.

 

رنجکش افزود: سرمایه گذار قبل از نوشتن طرح باید با چگونگی اجرا و ارزیابی آن آشنا شده و در کارگروه کارشناسی مطرح کند تا به سرنوشت ناگوار به سرانجام نرسیدن سرمایه گذاری ها دچار نشود.

 

وی سپس به دهیار روستای شیله سر که طرح گردشگری از آب بندان این روستا را ارائه داده بود، گفت: اگر قدرت سرمایه گذاری ندارید، می توانید یا به‌صورت تعاونی و یا اعلام فراخوان، سرمایه گذاران را با موقعیت محلی و منطقه ای آشنا کنید تا بتوانند براساس ارزیابی ها روی این طرح سرمایه گذاری کنند.

 

وی سپس تصریح کرد: ما نمی توانیم به بهانه های مختلف سرمایه گذار را معطل کنیم گاهی باید ریسکی صورت گیرد و سرمایه گذار در میدان حضور یابد.

 

رنجکش با بیان اینکه با ایجاد رونق نسبی، زیرساخت ها نیز توسعه پیدا می کند افزود: اگر منتظر آسفالت شدن راه های اصلی و فرعی باشید زمان را از دست می دهید و به تبع آن فرصت سرمایه گذاری و ارزش افزوده سرمایه گذاری را، به همین منظور زمان سنجی در سرمایه گذاری باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهید توسعه محلی و منطقه ای صورت گیرد باید ریسک های سرمایه گذاری و مدیریتی اتفاق بیفتد.

 

* مسئولان باید هنر حل مشکلات مردم را داشته باشند

«اسماعیل میرغضنفری» نیز با بررسی دو طرح گردشگری که با نگاهی به سیاست دولت در استفاده چند منظوره از آب بندان‌ها در این جلسه مطرح شده بود گفت: پس از بررسی های لازم دو آب بندان برای اجرای طرح گردشگری و آبزی پروری در روستاهای شیله سر و خمیران با بهره گیری از سازه های سبک سازگار با محیط زیست مناسب ارزیابی شد.

 

فرماندار انزلی تصریح کرد: سرمایه گذار باید قابلیت اجرا و توان مالی اجرای طرح را داشته باشد و به امید واهی اخذ تسهیلات وارد میدان عمل نشود.

 

وی سپس با بیان اینکه تلاش مسئولان باید یافتن راهی برای حل مشکلات سرمایه گذاران باشد، اظهار کرد: مسئولان باید هنر حل مشکلات مردم را داشته باشند و به درخواست های آنان جواب منطقی بدهند.

 

میرغضنفری با تاکید بر اینکه قانون خط حرکت ما را تعیین می کند افزود: ما موظفیم در راستای رفع معظلی که معظل حاکمیت است، در زمینه اشتغال و معیشت مردم تلاش کنیم و به‌دنبال راه حل مناسبی برای آن باشیم.

 

وی یاد آور شد: مجریان طرح های گردشگری باید طرحی ارائه دهند که در آن از سازه های سازگار با محیط زیست استفاده شود.

 

میرغضنفری سپس خواستار آسفالت راه‌های روستایی از محل قیر رایگان شد و گفت: سرمایه گذار برای سرمایه گذاری نیاز به راه دسترسی دارد و اگر در این زمینه با مشکل مواجه شود، رغبتی نشان نمی دهد، لذا این امر باید مورد توجه دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.   

 

وی سپس مسئولیت پیگیری دو طرح گردشگری مطرح شده در این جلسه را به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واگذار کرد.

 

«رضا نوربخش» نیز در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه آب بندان شیله سر امسال لایروبی و بازوهای آن مسطح شد، گفت: توانستیم از یک تهدید بالقوه فرصتی بالفعل بسازیم و منطقه را از تنش آبی با حفر چاه پشتیبان برهانیم.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندرانزلی اولویت این آب بندان و چاه پشتیبان آنرا مصارف کشاورزی عنوان کرد و افزود: برق این چاه تامین شده و در این طرح از سازه‌های چوبی استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار