اپلیکیشن تیک تاک به اظهارات جنجالی اخیر دونالد ترامپ درخصوص ممنوع کردن فعالیت این اپلیکیشن ویدیویی تحت مالکیت چینی‌ها در آمریکا واکنش نشان داده و تاکید کرد، این شرکت هیچ برنامه‌ای برای متوقف کردن فعالیتهایش ندارد.
کد خبر: ۸۸۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 02 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه هیل، یک سخنگوی اپلیکیشن تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد، این اپلیکیشن به میلیون‌ها آمریکایی خدمات "سرگرمی و تماس" در طول دوران شیوع کروناویروس ارائه کرده و در عین حال انتقادها درخصوص اینکه مالک چینی آن اطلاعات را در اختیار پکن قرار میدهد، رد کرد.

این سخنگو خاطرنشان کرد: داده‌های کاربران آمریکایی تیک تاک در داخل آمریکا ذخیره می‌شوند و کنترل‌های سفت و سختی بر دسترسی کارمندان اعمال می‌شود. بزرگترین سرمایه گذاران تیک تاک از آمریکا هستند. ما متعهد به حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران بوده و به کارمان در راستای شادی بخشیدن به خانواده‌ها و ارائه شغل‌های معنادار به کسانی که در پلتفورم ما خلاقیت داشته باشند، ادامه می‌دهیم.

تیک تاک همچنین روز شنبه ویدیویی را از وانسا پاپاس، مدیرکل بخش آمریکا منتشر کرد که از این اپلیکیشن دفاع کرده و از شغل‌های ایجاد شده توسط این شرکت در آمریکا و دیگر تدابیر آن در این کشور دفاع می‌کند. پاپاس در این ویدئو اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم به جای دیگری برویم. ما برای بلند مدت اینجا هستیم.

این واکنش بعد از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه هشدار داد از اختیاراتش درخصوص وضعیت اضطراری به منظور صدور یک فرمان اجرایی طی چند روز آینده با هدف ممنوع کردن تیک‌تاک و فعالیت آن در آمریکا استفاده خواهد کرد. ترامپ در سخنانی به خبرنگاران در هواپیمای ریاست جمهوری خود گفت: در ارتباط با مسئله تیک تاک ما فعالیت آنها را در آمریکا ممنوع می‌کنیم.

انجمن آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام این تصمیم از سوی ترامپ را محکوم و عنوان کرد: ممنوع کردن تیک تاک خطری برای آزادی بیان بوده و به لحاظ تکنولوژیکی غیر عملی است.

پیشتر نیز قانونگذاران دو حزب اصلی در واشنگتن از بابت اینکه اپلیکیشن تیک تاک تحت مالکیت یک شرکت مستقر در پکن به نام "بایت دنس" قرار دارد و ممکن است این اپلیکیشن داده‌های کاربران را در اختیار دولت چین قرار دهد، ابراز نگرانی کرده بودند. ترامپ روز جمعه همچنین به گزارش‌ها درباره این که شرکت مایکروسافت در حال مذاکره برای خریدن تیک تاک از بایت دنس است واکنش نشان کرده و عنوان کرد، از چنین معامله‌ای حمایت نمی‌کند.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار