رئیس هیات سوارکاری استان کرمانشاه گفت: مسئولین به وعده‌هایی که درباره احداث خانه سوارکاری کرمانشاه داده‌اند، عمل نکرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 02 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،ستار الماسی بااشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کرمانشاه در رشته سوارکاری، اظهار کرد: وجود این پتانسیل‌ها باعث شده تا طی یکی دو سال گذشته پیگیری‌هایی را برای احداث خانه سوارکاری استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که سال گذشته داشتیم، مسئولین استانداری قول تامین اعتبار لازم برای احداث خانه سوارکاری استان را دادند و قرار براین شد اعتبار این پروژه از سوی استانداری به اداره کل ورزش و جوانان داده شود.

رئیس هیات سوارکاری کرمانشاه افزود: علیرغم گذشت نزدیک به یکسال از وعده‌های داده شده، هنوز هیچ اقدامی برای اختصاص اعتبار این پروژه انجام نگرفته است. پیگیری‌های مختلفی نیز انجام دادیم که کرونا را بهانه عدم تخصیص اعتبارات عنوان کردند.

وی درخصوص میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث خانه سوارکاری کرمانشاه هم گفت: برای اجرای فاز اول این پروژه که شامل پیست سوارکاری دهکده المپیک است، به حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

الماسی در ادامه به ضرورت‌های احداث خانه سوارکاری در کرمانشاه نیز اشاره ای داشت و عنوان کرد: حدود 10 هزار راس اسب کُرد در استان داریم که یک پتانسیل بسیار خوب در حوزه اقتصاد، ورزش، گردشگری و اشتغال محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه تاکنون در حوزه صنعت اسب 32 عنوان شغلی تعریف شده، تاکید کرد: ظرفیتی که در بخش اسب کُرد داریم، می‌تواند تاثیر چشمگیری در حوزه اشتغال استان داشته باشد، برای همین ضروری است با احداث خانه سوارکاری بستر ایجاد فعالیت‌های مرتبط مانند صادرات، مسابقات، فروش و ... اسب را فراهم کنیم.

رئیس هیات سواکاری کرمانشاه به پیشینه اسب کرد در استان کرمانشاه هم اشاره کرد وگفت: قدمت چندین هزارساله اسب کرد در کرمانشاه که گواه آن آثار تاریخی موجود در استان است، باعث شده تا بتوانیم به عنوان سمبل اسب کرد در دنیا معرفی شویم، اما برای رسیدن به این هدف همه مسئولین باید کمک کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار