کد خبر: ۸۸۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴ 30 July 2020
عرفه شب توبه و مستجاب شدن دعای مؤمنان استکارشناس مسائل مذهبی شب عرفه را شب مناجات با پروردگار و توبه دانست و گفت: شب عرفه دارای اعمالی است که اگر انسان به آن توجه کرده و در کنار راز و نیاز به شب‌زنده‌داری بپردازد تمامی دعاهایش مستجاب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مدنی گیلانی با تبریک فرارسیدن عید قربان و روز عرفه اظهار کرد: شب نهم ماه ذی‌الحجه که همان شب عرفه می‌باشد یکی از شب‌های پربرکت در پیشگاه پروردگار بوده و در آن به انجام عبادت و راز و نیاز با پروردگار بسیار سفارش شده است.

وی با ذکر روایتی از رسول اکرم (ص) در خصوص ارزش شب عرفه گفت: دعا و نیایش افراد در شب عرفه مستجاب شده و کسی که آن شب را به دعا بپردازد پاداش چندین سال عبادت خود را دریافت می‌کند.

کارشناس مسائل مذهبی شب عرفه را شب مناجات با پروردگار و توبه دانست و بیان کرد: شب عرفه دارای اعمالی است که اگر انسان به آن توجه کرده و در کنار راز و نیاز به شب‌زنده‌داری بپردازد تمامی دعاهایش مستجاب می‌شود.

مدنی با تأکید بر لزوم زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز و شب عرفه تصریح کرد: روز عرفه از اعیاد بزرگ اسلامی بوده و کسی بتواند در این روز در صحرای عرفات حضورداشته و یا توفیق زیارت مرقد مطهر حضرت امام حسین (ع) را کسب کند به توفیقات بسیار خوبی رسیده است ولی امسال به دلیل وجود ویروس کرونا امکان حضور در صحرای عرفات و کربلا وجود ندارد.

وی با ابراز تأسف از ممانعت ورود ملت‌های مسلمان به مکه برای انجام مناسک حج گفت: امسال به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا از ورود حجاج به مکه ممانعت به عمل آمد ولی مردم ملت‌های می‌توانند از راه دل راز و نیاز خود را با پروردگار سبحان انجام دهند.

کارشناس مسائل مذهبی بهترین عمل در روز عرفه را عبادت و راز و نیاز با پروردگار دانست و بیان کرد: روز عرفه دارای اعمال بسیار زیادی بوده و بهترین زمان برای تقویت معرف الهی و ایجاد رابطه عمیق‌تر با حضرت حق و شناخت صفات زیبای پروردگار است لذا انسان باید در این روز تنها از خدای مهربان خود درخواست استجابت دعای خود را داشته باشد.

مدنی با اشاره به اعمال مهم روز عرفه گفت: روزه گرفتن در صورتی برای فرد مشکلات جسمانی ایجاد نکند، غسل کردن قبل از غروب آفتاب، زیارت امام حسین (ع) از مهم‌ترین اعمال مهم و باارزش روز عرفه است.

وی با اذعان به اینکه پروردگار توجه بسیار زیادی به زائران حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز عرفه دارد، افزود: کسی که در روز عرفه توفیق زیارت این امام معصوم را کسب کند پروردگار تمامی گناهان این فرد را بخشیده و پاداش زیارت را به آن زائرمی دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار