استاندار قم گفت: طبق برآورد خروجی جلسات شورای ترافیک و مصوبات کمیسیون ایمنی راه در سال گذشته، فوتی‌های تصادفات درون‌شهری قم ۴۷ درصد و برون‌شهری ۱۹ درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۸۸۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ 30 July 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست شامگاه چهارشنبه در یک‌صد و نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در سالن همایش‌های فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: کاهش تصادفات شهری باید در کنار فعالیت‌های اجرایی به‌صورت فرهنگ‌سازی موردتوجه قرار گیرد.

استاندار قم افزود: در قم، آمار تصادفات به‌ویژه موتورسوار از رتبه بالایی برخوردار است که در جلسات شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه، مصوباتی در کاهش تلفات و تصادفات ارائه و پیگیری شده است.

وی تصریح کرد: طبق برآورد خروجی این جلسات در سال گذشته، فوتی‌های تصادفات درون‌شهری قم 47 درصد و برون‌شهری 19 درصد کاهش دارد.

سرمست بیان کرد: باید همه در برابر کاهش تلفات ناشی از تصادفات احساس مسئولیت کنیم، دراین‌باره برنامه‌های خوبی از طرف راهور و پلیس‌راه در جهت کاهش تصادفات ارائه‌شده که باید به‌خوبی پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: پایش تصویری رویکردی مهم برای کنترل ترافیک و کاهش تصادفات است، همچنین در تصادفات برون‌شهری احصای نقاط حادثه‌خیز موردتوجه قرارگرفته است، دراین‌باره شهرداری و مدیریت شهری نقش مهمی در پایش تصویری در سطح شهر دارد.

استاندار قم گفت: باید شورای فرهنگ عمومی در ارتقای فرهنگ شهروندی در جهت رعایت قوانین وارد عمل شود و از طریق رسانه و همچنین حضور دستگاه‌های اجرایی همچون سازمان تبلیغات و صداوسیما و آموزش‌وپرورش، فرهنگ‌سازی و آموزش را موردتوجه قرار دهد تا بتوان نظم و امنیت را توسعه داد.

وی در خصوص برگزاری مراسم‌ها در اعیاد پیش‌رو نیز ابراز کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته قم از سفید به وضعیت نارنجی و مرز هشدار رسیده و پروتکل‌های بهداشتی باید به‌خوبی رعایت شود.

سرمست عنوان کرد: به‌طورکلی بر‌اساس به ابلاغیه وزارت بهداشت و ابلاغیه کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در مناطق غیر سفید ممنوع است.

وی اظهار داشت: طبق ابلاغیه، با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان فقط در مناطق سفید برگزار خواهد شد و برگزاری آن در سایر مناطق ممنوع است.

استاندار قم در مورد ایده طراحی الگوی ساختمان‌سازی بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در حوزه عمرانی و شهرسازی است و باید به‌طور کارشناسی و دقیق و مهندسی طراحی شود تا بتوان به خروجی ایده آلی رسید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار