سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز تاکید کرد امسال و با توجه به پاندمی کروناویروس و لزوم رعایت دستورالعمل‌های اکید بهداشتی، ذبح دام خارج از کشتارگاه‌های بهداشتی دارای مجوز، ممنوع شده است.
کد خبر: ۸۸۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ 29 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمدرضا غلباش چهارشنبه 8 مرداد به خبرنگاران گفت: در گذشته و با توجه به افزایش تقاضا برای ذبح دام در ایام عید سعید قربان، مکان‌هایی از سوی شهرداری و با نظارت دستگاه‌های مسئول در نقاط مختلف شهر پیش‌بینی و نشانی این نقاط اطلاع‌رسانی می‌شد.

وی اضافه کرد: امسال و با توجه به پاندمی کروناویروس و لزوم رعایت دستورالعمل‌های اکید بهداشتی، ذبح دام خارج از کشتارگاه‌های بهداشتی دارای مجوز، ممنوع شده است.

غلباش با تاکید براینکه شهرداری هیچ مکانی را برای انجام ذبح قربانی، در شیراز پیش بینی نکرده است، گفت: در شیراز سه کشتارگاه بهداشتی وجود دارد که شهروندان می‌توانند با مراجعه تدریجی به این اماکن، ذبح دام را انجام دهند.

غلباش با بیان اینکه این ممنوعیت در راستای توجه به حفظ سلامت شهروندان اعمال شده است، گفت: کشتارگاه صنعتی دام در جاده پل فسا به سمت سروستان، کشتارگاه صنعتی گلستان واقع در جاده سروستان و جایگاه کشتار عدالت در جاده شیراز جهرم، امکان ذبح دام برای حاجیانی که قصد انجام اعمال قربانی دارند را فراهم می‌کنند.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز گفت: شهروندان و فروشندگان دام توجه کنند که وضع قوانین متناسب با شرایط شیوع کروناویروس براساس منافع و مصالح همگانی در زمینه تامین و حفظ بهداشت، انجام شده است.

برچسب ها: ذبح دام ، کرونا ، کشتارگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار