کد خبر: ۸۸۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 29 July 2020

طرح پیشگیری از افزایش قیمت مصالح ساختمانی در خلخال کلید خورد

تابناک/ معاون امور عمرانی فرماندار خلخال از آغاز اجرای طرح پیشگیری از افزایش قیمت مصالح ساختمانی بویژه شن و ماسه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، رضوان صادقی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولید شن و ماسه خلخال افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال موظف است که نسبت به تعیین قیمت حمل هر تن شن ماسه بر اساس پیمایش کامیون و با دعوت از دارندگان کامیون‌های کمپرسی حمل این گونه مصالح اقدام و نتیجه را به فرمانداری اعلام کند.

صادقی گفت: قیمت هر تن شن و ماسه ۳۳۰ هزار ریال به اضافه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و قیمت هر تن بتن آماده نیز سه میلیون ریال بعلاوه ۹ درصد ارزش افزوده تعیین شده و با متخلفان  وافرادی که نسبت به دریافت اضافه بر قیمت اعلام شده از مشتریان اقدام کنند برخورد و پرونده تعزیراتی در خصوص آنها تشکیل می‌شود.

وی اظهارداشت: ممنوعیت تردد وسایط نقلیه سنگین در راه‌های ارتباطی خلخال - اسالم و خلخال - پونل در روزهای پنجشنبه تا پایان روز شنبه به مدت سه ماه از سال جاری  پیشنهاد و وبا تایید مراجع ذی‌صلاح و هماهنگی با شورای ترافیک استان گیلان اجرای این طرح از فردا (پنجشنبه) نهم مردادماه آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به موافقت پلیس راه استان اردبیل با اجرای این طرح ، لزوم کنترل تردد کامیون‌های حامل شن و ماسه و پیشگیری از حرکت این گونه وسایط نقلیه سنگین از سوی ماموران پلیس راه مستقر در راه‌های ارتباطی خلخال - گیلان ضرورت دارد.

او گفت: با توجه به آثار زیانبار تردد صدها دستگاه کامیون سنگین حامل شن و ماسه و پوکه معدنی بارگیری شده از خلخال به سمت مناطق مختلف استان گیلان از جمله تخریب آسفالت راه‌های ارتباطی خلخال - گیلان اداره راهداری حمل و نقل جاده‌ای خلخال نسبت به راه‌اندازی باسکول و ارتفاع‌سنج در ورودی راه‌های خلخال - اسالم و پونل بر اساس مصوبات قبلی شورای ترافیک خلخال اقدام کند.

صادقی اظهارکرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده دراین جلسه صاحبان واحدهای تولید شن و ماسه خلخال از تحویل بار شن ، ماسه و پوکه معدنی در روزهای یاد شده با دارندگان کامیون‌های کمپرسی با شماره پلاک راهنمایی و رانندگی استان اردبیل و گیلان خودداری می کنند.

به گفته او ، در صورت تردد این گونه وسایط نقلیه حامل بار در جاده‌های خلخال به سمت گیلان ماموران پلیس راه کامیون‌های متخلف را متوقف  و ضمن اعمال جریمه و قانون در خصوص رانندگان متخلف این کامیون‌ها را به پارکینگ هدایت خواهند کرد.

معاون امور عمرانی فرماندار خلخال گفت: علاوه بر جریمه و توقیف کامیون‌های حامل بار شن و ماسه در روزهای تعیین شده ، اداره صنعت ، معدن و تجارت این شهرستان نیز وظیفه نظارتی بر اعمال مقررات را داشته و نسبت به تشکیل پرونده تعزیراتی برای صاحبان واحدهای تولید شن و ماسه متخلف و همچنین رانندگان کامیون بی‌توجه به این امر اقدام خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار