کد خبر: ۸۸۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 29 July 2020

به گزارش تابناک سمنان:سامسونگ گلکسی Z فلیپ یکی از معدود گوشی‌هایی‌ست که برای بررسی آن هیجان‌زده شدیم، اما بعد از استفاده از آن به مدت دو هفته، با احساسی دوگانه نسبت به آن طرف هستیم. از یک طرف، خیلی جالب است که دستگاهی متعلق به آینده را شاهد باشیم و بررسی یک گوشی متفاوت آدم را هیجان‌زده می‌کند. از سوی دیگر، گلکسی Z فلیپ به عنوان یک گوشی که از نظر ماندگاری بالا جای تردید دارد و همچنین با توجه به اینکه مشخصاتی همانند گوشی‌های سال گذشته دارد، بسیار گران‌قیمت است.

آیا باید گوشی گلکسی Z فلیپ سامسونگ را تهیه نمایید؟ نه، احتمالاً نباید چنین کاری را انجام دهید، اما حتی اگر این کار را فقط به خاطر به رخ کشیدن آن به دیگران انجام دهید، نمی‌توانیم شما را سرزنش کنیم. این تلفنT آغازگر یک گفتگوی تضمین شده (در این باره) و یک شاهکار فوق‌العاده‌ی مهندسی شده است که با توجه به جمع جور بودن اندازه‌ی  آن در هنگام بسته بودن، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

با این وجود، اگر یک گوشی اندرویدی جمع و جور همان چیزی‌ست که به دنبال آن هستید، در نظر داشته باشید که سامسونگ گلکسی S10e با داشتن دوربین‌های یکسان، عمر باتری و حسگر اثر انگشت، ۸۰۰ دلار از Z فلیپ ارزان‌تر است. البته که لازم نیست هر بار که قصد دارید متنی را بخوانید یا آب و هوا را بررسی کنید، مجبور باشید آن را باز کنید.

طراحی: آینده‌نگر اما ناامیدکننده

جلب توجه کردن چیزی است که گلکسی Z فلیپ واقعا در آن مورد خوب است. به محض رسیدن این گوشی به دفتر، تعدادی از افراد منتظر بودند تا شخصا آن را به صورت حضوری و از نزدیک ببینند. پسرها مجذوبش گشتند اما این دخترها بودند که کاملاً عاشق آن شدند. گلکسی Z فلیپ به وضوح به شکلی طراحی شده است که یک وسیله‌ی مد روز باشد و در رنگ بنفش بسیار مجلل به نظر می‌رسد.

به هر حال، یک واقعیت سرگرم‌کننده: آیا می‌دانستید که در شلوار جین زنانه معمولاً داشتن جیب‌های جلویی بدون استفاده یا خیلی کوچک رایج است؟ گلکسی Z فلیپ وقتی تا شود، کاملاً جمع و جور می‌شود و بدون گیر کردن به راحتی در جیب‌های کوچک جا می‌گیرد، این یک دلیل اصلی است که یک گوشی هوشمند به این شکل برای خانم‌ها جذاب خواهد بود.

گلکسی Z فلیپ احتمالاً مشکلی برای شلوارهای زنانه نخواهد داشت و به راحتی در جیبشان جای می‌گیرد.

اما با این‌که گلکسی Z فلیپ سامسونگ خیره‌کننده به نظر می‌رسد، نمی‌توانیم بگوییم که طراحی آن را بسیار کاربردی می‌یابیم. برای افراد مبتدی، باز کردن گلکسی Z فلیپ به سرعت آزاردهنده می‌شود. این عملی است که باید از هر دو دست استفاده کرد. از نظر فنی آن را می‌توانید با یک دست باز کنید اما با انجام چنین کاری هر بار ناخن شما به صفحه نمایش شکننده‌ی آن ساییده می‌شود. شاید ساز و کار فعال کردن صفحه نمایش با یک دکمه‌ی فنری نتیجه‌ی مطلوبی به همراه داشته باشد.

مکانیزم تاشو تاکنون به خوبی کار کرده است. سامسونگ خاطرنشان می‌کند که الیاف نایلون از لحاظ استراتژیکی برای درزگیری شکاف‌ها اضافه شده‌اند تا از ورود گرد و غبار به داخل جلوگیری شود. اما این گوشی از امتیاز IP برخوردار نیست، بنابراین در برابر آسیب دیدن از آب مقاوم نیست.

علاوه بر این، ما متوجه شده‌ایم که گلکسی Z فلیپ به طور کامل بسته نمی‌شود. در نتیجه، گرد و غبار و پرز و کرک بین خط تا شدن دو نیمه صفحه نمایش جمع می‌شود. همچنین لبه‌ی پلاستیکی بالا آمده در اطراف صفحه نمایش، تمیز کردن را دشوار می‌کند، این یکی دیگر از ناراحتی‌های جزئی است.

گلکسی Z فلیپ کاملاً بسته نمی‌شود

مشکل توزیع وزن نیز وجود دارد. تلفن بسیار بلند است و قسمت بالا احساس سنگینی بیشتر می‌کند و باعث می‌شود احساس راحتی در استفاده از آن هر روز کمتر شود، به خصوص با یک دست.

به نظر می‌رسد حسگر اثر انگشت با نسخه موجود در گلکسی S10e سامسونگ یکسان است و در دکمه پاور نصب شده در سمت راست تعبیه شده و اگرچه درست کار می‌کند، اما استفاده از آن قابل اعتماد و راحت نیست.

مسئله دیگر این است که موتور لرزش آن از نوعی ضعیف استفاده شده است. ما چندین تماس تلفنی و بسیاری از اعلان ها را به خاطر اینکه متوجه لرزش گوشی نشدیم، از دست دادیم.

عکس‌های گلکسی Z فلیپ سامسونگ

صفحه نمایش: تاشو اما شکننده

گلکسی Z فلیپ سامسونگ دارای صفحه AMOLED قابل تاشو ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۲۶۳۶ در ۱۰۸۰ پیکسل است. طور کلی، مانند همه‌ی صفحه‌ نمایش‌های پریمیوم امروز‌ی سامسونگ، این نمایشگر نیز عالی به نظر می‌رسد اما خط چروک در قسمت وسط می‌تواند اندکی باعث جلب توجه شود. در طول روز، زمانیکه نور محیط زیادی وجود داشته باشد ممکن است آن را تحت تاثیر قرار دهد تا زیادتر به چشم آید اما در غروب، چروک وسط صفحه کمتر دیده می‌شود تا جایی که اصلاً متوجه آن نمی‌شوید.

مسئله‌ای که بسیار جدی‌تر به نظر می‌رسد این است که صفحه نمایش در گلکسی Z فلیپ هر چیزی را دارد به جز دوام. لایه‌ای از شیشه فوق‌العاده نازک در مونتاژ صفحه نمایش وجود دارد، اما برای محافظت توسط یک لایه پلاستیکی پوشانده شده است، بنابراین، پلاستیک همان چیزی است که انگشتان دست شما را لمس می‌کند. طی دو هفته گذشته، در سطح صفحه نمایش چهار فرورفتگی بسیار کوچک ایجاد شده که احتمالاً در اثر ناخن‌ها شکل گرفته است. همچنین یک خراش عمودی نیز از زمانیکه تلاش کردیم گوشی را با یک دست باز کنیم نیز ایجاد شده است. اگر خیلی هم محتاط باشید، این موارد پرهیزناپذیر هستند.

پس از چهار هفته استفاده، چنین تورفتگی‌ای در نمایشگر گوشی ایجاد می‌شود

چند نکته دیگر نیز وجود دارد: به عنوان مثال، حساسیت لمسی می‌توانست بهتر از این باشد. هر چند وقت یکبار، حتی اگر به طور کاملا مشخص روی صفحه نمایش ضربه بزنید، ضربه زدن به صفحه ثبت نمی‌شد. صفحه نمایش نیز کاملاً حالت بازتاب و انعکاس دارد که استفاده از آن در محیط‌های روشن بیشتر چالش‌برانگیز می‌شود.

نمایشگر بیرونی

یک نمایشگر کوچک و رنگی ۱ اینچی در قسمت بیرونی گلکسی Z فلیپ وجود دارد که به طور جداگانه‌ای در کنار دوربین اصلی دوگانه قرار گرفته است. این نمایشگر، زمان، تاریخ و میزان باتری را اعلام می‌کند. از آنجا که این صفحه نمایش لمسی است، می‌توانید از آن برای مکث یا جستجوی آهنگ‌ها، به تعویق انداختن یا قطع کردن هشدارها یا بررسی اعلان‌های در انتظار استفاده کنید. علاوه بر این، صفحه ممکن است به عنوان منظره‌یاب برای گرفتن سلفی با بسته بودن گوشی نیز عمل کند.

صفحه نمایش کوچک قرار گرفته در قسمت بیرونی گوشی، میزان باتری و ساعت را نشان می‌دهد

دوربین

گلکسی Z فلیپ سامسونگ با دوربین اصلی دوگانه عرضه شده که در سال ۲۰۲۰ یک کار بزرگ و شاخص نیست اما با توجه به نازک بودن گوشی امری قابل درک است. این مجموعه از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین سوپر واید ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. همچنین یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی در نمایشگر اصلی قرار دارد که در هنگام بازشدن تلفن در دسترس قرار می‌گیرد. از نظر نرم افزار، ویژگی Single Take سامسونگ و همچنین Night Mode که حالتی مناسب در شب است، تثبیت‌کننده Super Steady و کنترل‌های دستی برای عکس و فیلم وجود دارد.

اما از آنجا که مجبور هستید برای گرفتن سلفی، گوشی Z فلیپ را هر بار باز کنید، سامسونگ برای شما این امکان را فراهم کرده است تا حتی در صورت بسته بودن دستگاه هم بتوانید از دوربین اصلی استفاده نمایید. این امکان در واقع بسیار خوب کار می‌کند: فقط کافی‌ست دو بار روی دکمه‌ی پاور کلیک کنید تا دوربین شروع به کار کند و نمایشگر کوچک بیرونی که در بالا قرار دارد نیز تبدیل به منظره‌یاب می‌شود. البته این مورد فقط برای موقعبت‌هایی‌ست که قصد دارید عکس سلفی بگیرید.

ترفند دیگری که می‌تواند به کار آید این است: گلکسی Z فلیپ سامسونگ وقتی در وضعیت نیمه باز و به شکل L قرار می‌گیرد، می‌تواند به همین حالت خود ثابت بایستد. آن را روی میز بگذارید، یک تایمر تنظیم کنید و بدون نیاز به نگه داشتن گوشی، از کل مهمانی عکس بگیرید!

به طور کلی کیفیت عکس گرفتن خوب است. اما با تنظیم کردن افزایش کارایی الگوریتم‌های پردازش تصویر، کیفیت تصاویر این گوشی با تصاویر گلکسی S10e که سال گذشته عرضه شد نیز قابل مقایسه است. از همه جالب‌تر اینکه عکس‌های گلکسی Z فلیپ حتی شارپ‌تر نیز هستند.

در ادامه مجموعه‌ای از نمونه‌ عکس‌هایی که با گلکسی Z فلیپ سامسونگ گرفته شده برای مشاهده و بررسی شما قرار داده شده است. به خاطر داشته باشید که بیشتر این عکس‌ها با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض دوربین گرفته شده‌اند و ویژگی Scene Optimizer سامسونگ نیز فعال شده است. سلفی‌ها به صورت پیش‌فرض حالت زیبایی را فعال می‌کنند و روی درجه‌ی ۲ از ۸ تنظیم شده است.

نمونه عکس‌های دوربین گلکسی Z فلیپ سامسونگ

صدا

گوشی گلکسی Z فلیپ سامسونگ فاقد جک هدفون است، اما همراه با یک جفت هدفون سیم‌دار از نوع USB C که در جعبه قرار دارد، عرضه می‌شود. ین هدفون بسیار خوب به نظر می‌رسد.

در پایین Z فلیپ یک بلندگوی تکی وجود دارد. در کل، این صدا برای یک گوشی هوشمند امروزی از کیفیت متوسطی برخوردار است: برای پادکست‌ها شاهد کیفیت مناسبی هستیم اما گوش دادن به موسیقی عالی نیست. نکته‌ای که متوجه شدیم این است که میزان صدا در حد کم نیز صدای بلندی دارد، بنابراین گوش دادن به فیلم های یوتیوب در رخت‌خواب ممکن است که برای اطرافیانتان مزاحمت ایجاد کند

عملکرد و نرم‌افزار

گلکسی Z فلیپ سامسونگ با اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس SoC و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی غیرقابل‌ارتقاء همراه است. با توجه به قیمت این گوشی، این موضوع ایده‌آل نیست. تمام مدل‌های گلکسی S20 از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ جدیدتر استفاده می‌کنند اما با این حال، مطابق با استانداردهای امروزی، از پیکربندی سخت‌افزاری مناسبی برخوردار است.

به طرز غیرمنتظره‌ای گلکسی گلکسی Z فلیپ از عملکرد خوبی برخوردار است… البته در بیشتر اوقات. البته مواردی نیز وجود دارند همانند لگ‌های کوچک یا کاهش فریم‌ها که خیلی راحت متوجه خواهید شد.

رابط کاربری سامسونگ One UI 2.0 بر پایه سیستم عامل اندروید ۱۰  اجرا می‌شود، بنابراین شما می‌توانید تنوع بسیار خوبی مانند حرکت ناوبری، حالت تاریک با گزینه برنامه‌ریزی، اتصال به ویندوز و ویژگی جدید Quick Share سامسونگ برای ارسال سریع فایل‌های بزرگ به شکلی ساده و راحت، را شاهد باشید. تجربه این نرم افزار عملا با آنچه که در گلکسی S20 یا S10 شاهد هستید، یکسان است، بنابراین اگر در حال حاضر یک نسخه از سری گلکسی را در اختیار دارید، با Z فلیپ نیز راحت خواهید بود.

گلکسی Z فلیپ به لطف سخت افزار قدرتمند می‌تواند جدیدترین بازی های موبایل را اجرا کند، اما تجربه برخی از این بازی‌ها چندان جالب نیست. به عنوان مثال، دکمه‌های موجود در Minecraft خیلی نزدیک به لبه صفحه قرار می‌گیرند و لبه‌ی محافظ، فشار دادن آنها را سخت‌تر می‌کند. دکمه بستن عملاً کار نمی‌کند اما PUBG به صورت کلی قابل اجراست، و چروک موجود در وسط صفحه نمایش مسئله‌ی خیلی مهمی نیست.

عمر باتری: آنطور که انتظار می‌رفت، بد نیست

گلکسی Z فلیپ سامسونگ دو باتری دارد، یکی در نیمه پایینی و دیگری در نیمه فوقانی، با ظرفیت ترکیبی ۳۳۰۰ میلی آمیر بر ساعت. طبق استانداردهای امروز این میزان چندان زیاد نیست، اما شارژ باتری را خوب نگه می‌دارد.

نمی‌توان گفت که با یک بار شارژ کردن می‌توان برای دو روز از گوشی Z فلیپ استفاده کرد اما هیچ مشکلی برای گذراندن یک روز نسبتاً شلوغ نخواهید داشت. پس از استفاده یک روزه، شاهد باقی ماندن ۳۵ درصد از شارژ گوشی بودیم. شاید نداشتن یک نمایشگر همیشه روشن باعث شده تا این مورد مثبت ارزیابی شود.

سامسونگ گلکسی Z فلیپ

اگر به وب‌گردی بپردازید، شارژ باتری گلکسی Z فلیپ حدود ۸ ساعت و ۲۶ دقیقه خالی می‌شود. این رقم برای تماشای ویدئوهای یوتیوب حدود ۶ ساعت و ۴۰ دقیقه و اجرای بازی های موبایل سه بعدی نیز ۷ ساعت و ۴۶ دقیقه است.

این گوشی از شارژ به صورت بی سیم نیز پشتیبانی می‌کند و همچنین یک شارژر سریع ۱۵ واتی به صورت رایگان، همراه گوشی در جعبه آن قراردارد. مدت زمان شارژ گوشی با استفاده از آداپتور سیمی حدود ۱۰۳ دقیقه زمان می‌برد. این مورد برای گوشی‌های آیفون ۱۱ پرو مکس، گلکسی S20 الترا ۵G و گوگل پیکسل ۴ XL به ترتیب برابر با ۱۱۷، ۵۹ و ۱۰۷ است.

نقاط مثبت:

  • طراحی برجسته، آینده‌نگرانه و ظاهری جالب
  • هنگام بسته بودن، جمع و جور و مناسب برای جیب‌های کوچک است
  • ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی

نقاط منفی:

  • فوق‌العاده گران‌قیمت
  • صفحه می‌تواند به راحتی خراشیده یا توسط ناخن انگشت برای همیشه آسیب ببیند
  • در برابر آب (مایعات) مقاوم نیست
  • این موضوع که مجبور هستید هر زمانی که با گوشی کار دارید آن را باز کنید، پس از مدتی ناراحت‌کننده می‌شود

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار