دبیر مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان کرمان:
استان کرمان در اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از مناطق قرمز در شیوع بیماری کووید-19 است.
کد خبر: ۸۸۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷ 28 July 2020

استان کرمان با ۲۳ شهرستان حالا یکی از مناطق قرمز است و شیوع کووید-۱۹ در این استان افزایش یافته است. رضا مهدی پور، دبیر مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان در استان کرمان درباره شیوع کرونا در این استان تاکید کرد: مردم توصیه های پزشکی و استفاده از ماسک را کمتر رعایت می کنند و باعث شیوع بیشتر بیماری کرونا می شود. مناطقی مانند جیرفت، کهنوج و رفسنجان و… مناطق قرمز هستند.

کرونا در استان کرمان جدی گرفته نمی شود

وی افزود: از دلایل اصلی شیوع کرونا در استان کرمان نزدن ماسک و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی است. عدم رعایت توصیه های بهداشتی به دلیل جدی نگرفتن بیماری کرونا در استان کرمان است. مردم اینقدر پول دارند که بخواهند برای یک ماسک هزینه کنند. شاید در کارهای تبلیغاتی در شهرستان ها آنقدر قوی کار نشد که مردم بدانند که حتما باید ماسک بزنند و مردم هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند.

در شهر کرمان شیوع کرونا کمتر است

این فعال مدنی کرمان با بیان این که در جیرفت مردم از لحاظ بیمارستانی و درمانی با مشکل روبرو هستند، گفت: طبق شنیده هایی که دارم بیمارستان کهنوج جای خالی برای بیماران ندارد و تخت خالی وجود ندارد که بیماران را پذیرش کنند. بیماران از بیمارستان که خانه می روند چند نفر را آلوده می کنند. شهر کرمان با توجه به جمعیتش شیوع کمتری نسبت به شهرستان های جنوب این استان (رفسنجان و…) دارد. جمعیت شهر کرمان بیشتر از شهرستان های دیگر است. شهرستان های دیگر از نظر فرهنگی و اطلاع رسانی ضعیف تر هستند.

برگزاری مراسم در کرمان

مهدی پور با اشاره به برگزاری مراسم ها تاکید کرد: متاسفانه مراسم مختلف در استان کرمان همچنان پابرجاست. در مراسم کرونا جدی گرفته نمی شود و این مراسم شیوع را در استان کرمان افزایش داده است. مسافران از سمت بندرعباس و هرمزگان به شهرستان هایی مانند بافت و… آمدند که خوش آب و هوا بودند. این مناطق نیز آلوده شدند. متاسفانه مسئولان باید جاده این شهرستان ها را می بستند یا اجازه ورود به آن را نمی دادند. اما راه این شهرستان ها بسته نشد و در عید فطر مسافران به این منطقه خوش آب و هوا آمدند و شیوع کرونا را افزایش دادند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار