دولت سوئیس امروز دوشنبه اعلام کرد این کشور اولین معامله خود با ایران را از طریق کانال بشردوستانه انجام داده است.
کد خبر: ۸۸۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 27 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت برن امروز دوشنبه اعلام کرد یک شرکت داروسازی سوئیسی اولین معامله خود را تحت یک کانال تجاری بشردوستانه با ایران انجام داده است.

کانال تنظیم تجارت بشردوستانه سوئیس (SHTA) که برای ورود مواد غذایی و دارویی به ایران، از ماه ژانویه ایجاد شده است، به عرضه کالا‌های سوئیسی به مردم ایران بدون آنکه مشمول تحریم‌های آمریکا شوند، کمک می‌کند.

دبیر خانه دولتی امور اقتصادی سوئیس با ارسال ایمیلی اعلام کرد: مایلیم تاکید کنیم که عملیاتی سازی کانال تجارت بشردوستانه سوئیس در حال پی

شرفت است و تعدادی از شرکت‌ها قبلاً انتخاب شده اند، شرکت‌های بیشتری هم وارد خواهند شد. معاملات بیشتر باید به زودی انجام شود.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ در مورد برنامه هسته‌ای ایران خارج شد و اقدام به بازگرداندن تحریم‌های ایران کرد، مواد غذایی، دارو و سایر کمک‌های بشردوستانه از مجازاتی که واشنگتن تعیین کرده بود، معاف شد.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاد تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار