کد خبر: ۸۸۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 27 July 2020

طرح ساماندهی فاضلاب مسکن مهر گتوند به دلیل تامین نشدن اعتبار از سوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیمه تمام رها شده است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی طرح ساماندهی فاضلاب مسکن مهر گتوند پس از گذشت چند سال بلاتکلیفی، مهرماه سال گذشته در آیینی با حضور فرماندار، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد و قرار بود در مدت هفت ماه اجرا شود اما به علت تامین نشدن اعتبار، پیمانکار عملیات اجرایی آن را تعطیل و نیمه کاره رها کرد.

یکی از ساکنان مسکن مهر گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از وضعیت نامناسب فاضلاب این منطقه اظهارداشت: لوله‌های شبکه فاضلاب به علت درست اجرا نشدن، مسدود هستند و آب و فاضلاب را دفع نمی‌کنند.

علی زمانی بختیاروند پس‌زدگی، بوی بد و وجود حشرات و جانوران موذی در منازل را از معضلات شبکه فاضلاب مسکن مهر عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های متولی مسکن مهر گتوند چاه‌هایی حدود سه متری برای دفع آب و فاضلاب واحدهای مسکونی مسکن مهر حفر کرده بودند که به علت اصولی نبودن، آب و فاضلاب به داخل خانه‌ها نشت کرد.

وی ادامه داد: طبق توافق قرار بود پیمانکار اجرای مسکن مهر، لوله‌های فاضلاب منازل را ساماندهی کند که تاکنون انجام نداده است.

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مسکن مهر گتوند از ابتدا از لحاظ نقشه برداری و اجرا ایراد داشت، افزود: پیگیری‌های زیادی برای ساماندهی شبکه فاضلاب این منطقه انجام دادیم اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

ابراهیم حسینی که بیش از هشت سال در این منطقه ساکن است به عملی نشدن تعهد پیمانکار دستگاه‌های اجرایی در تعویض لوله‌های فاضلاب منازل و احداث پل مقابل واحدهای مسکونی اشاره کرد و ادامه داد: برای ساماندهی لوله‌ها حدود هفت میلیون ریال هزینه کردم اما برخی از ساکنان این منطقه توانایی خرید لوله را هم ندارند.

اجرای غیراصولی شبکه دفع فاضلاب مسکن مهر

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان گتوند نیز اجرای غیراصولی طرح فاضلاب مسکن مهر را از علت‌های وجود این مشکلات عنوان کرد و گفت: به دلیل نبود شبکه فاضلاب در گتوند لوله‌های دفع فاضلاب مسکن مهر در این سالها مسدود مانده و با بالا آمدن فاضلاب مشکلاتی برای ساکنان ایجاد شده است.

فروتن کریمی افزود: پیش از این برای ساماندهی فاضلاب مسکن مهر گتوند چاه‌هایی حفر کرده بودند که به دلیل عمق کم و رعایت نشدن اصول ساخت، ریزش کردند و برای ساکنان مشکلات زیادی ایجاد شد.

وی ادامه داد: پس از گذشت سالها، عملیات اجرایی طرح ساماندهی فاضلاب مسکن مهر گتوند سال گذشته آغاز شد اما به علت تامین نشدن اعتبارات استانی طرح زیرساخت فاضلاب مسکن مهر از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و همچنین تاخیر در پرداخت منابع مالی به پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی، پیمانکار آب و فاضلاب شهرستان گتوند کار را متوقف کرد.

کریمی افزود: طبق توافقنامه صورت گرفته، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان باید براساس پیشرفت فیزیکی طرح و صورت وضعیتی که به این اداره کل تحویل داده شده، اعتبار لازم را به آب و فاضلاب استان برای پرداخت به پیمانکار آب و فاضلاب پرداخت نماید، تا پیمانکار این طرح را اجرا کند.

 

 

لزوم تامین اعتبار طرح فاضلاب مسکن مهر گتوند توسط اداره کل راه و شهرسازی

معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار گتوند نیز با بیان اینکه فاضلاب مسکن مهر با تامین شدن سه میلیارد ریال اعتبار ساماندهی می‌شود، گفت: فاضلاب منازل این منطقه مشکلات زیادی برای ساکنان ایجاد کرده‌اند و اداره کل راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر این مبلغ را تامین کند.

حسین سلاسل افزود: پیمانکار این طرح برای اجرای آن سه میلیارد ریال طلبکار است و طبق توافق صورت گرفته باید اداره کل راه و شهرسازی خوزستان این مبلغ را به شرکت آب و فاضلاب پرداخت و پیمانکار آبفا طرح را تکمیل کند.

وی ادامه داد: پیمانکار نیز موظف است در اسرع وقت این طرح را اجرا کند لذا با توجه به مشکل ساکنان این منطقه، کم کاری در این زمینه پذیرفته نیست.

محمد حسین پناهی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اداره آب و فاضلاب شهرستان گتوند کارکرد خود را براساس سند و به میزان اجرای طرح فاضلاب مسکن مهر به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کند، تا اعتبار آن را دریافت کند.

به گزارش ایرنا، بهسازی و آسفالت نبودن خیابان مسکن مهر گتوند نیز از دیگر مشکلات این منطقه بود که آسفالت آن اوایل امسال با تفاهم نامه سه جانبه بین شهرداری گتوند، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان و با پیگیری شهرداری و شورای اسلامی شهر گتوند، فرماندار و نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس با اعتباری افزون بر هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال انجام شد.

واحدهای مسکن مهر شهر گتوند در سال ۱۳۹۱ با حضور مسئولان این شهرستان بهره برداری شدند ولی از آن زمان تاکنون ساکنان این واحدها از مشکلاتی نظیر فاضلاب رنج می‌برند و خواستار رفع مشکلات خود از سوی مسوولان هستند.

تعداد ۶۴ واحد مسکونی در فاز نخست مسکن مهر گتوند ساکن هستند و تعدادی از ۶۴ واحد فاز دوم به دلیل تامین نشدن تسهیلات برای تکمیل و همچنین مشکلات خدماتی خالی از سکنه است.

شهر گتوند با جمعیتی بالای ۲۶ هزار نفر در مرکز این شهرستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار