با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی؛
عملیات احداث کتابخانه عمومی شهدای گمنام سبزوار  با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و با تقبل هزینه کرد 6میلیارد ریالی توسط خیر نیک  اندیش شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 26 July 2020

به گزارش تابناک رضوی، آغاز عملیات احداث کتابخانه خیر ساز  شهدای گمنام سبزوار با حضور بهروز محبی نجم آباد نماینده مردم شهرستانهای سبزوار،جوین، خوشاب و جغتای در مجلس شورای اسلامی؛ احمد برادران، فرماندار،سید علی کوشکی شهردار سبزوار و اعضای شورای شهر و انجمن خیرین کتاب و کتابخانه ساز سبزوار برگزار شد.

نماینده مردم شهرستانهای سبزوار،جوین، خوشاب و جغتای در مجلس شورای اسلامی؛ در این مراسم با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: آگاهی و دانایی از مهمترین ارکان موفیت و پیشرفت است و در شرایط خاص مانند ایام مواجهه با شیوع ویروس کرونا این آگاهی و دانش به عبور جامعه از شرایط بحرانی است.

بهروز محبی احداث کتابخانه را گامی در جهت توسعه و ترویج فرهنگی منطقه عنوان کرد و همراهی و همکاری خیرین و نیک اندیشان شهرستان را باعث رونق و پویایی فضای فرهنگی و رشد آگاهی و دانیی عنوان کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در ادامه این مراسم توجه به توسعه زیرساختهای فرهنگی و کتابخانه ای را هر هر شرایطی، یکی از اولویتهای شهرستان عنوان کرد.

احمد برادران به مراحل ساخت کتابخانه مرکزی سبزوار نیز اشاره کرد و ادامه داد: شروع احداث کتابخانه شهدای گمنام با همکاری خیران و کتابخانه مرکزی شهرستان نوید بخش خبرهای خوب در حوزه کتابخانه ای و  تقویت مجموعه های فرهنگی و کتابخانه ای در آینده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار نیز در این مراسم گفت: سال99سال  بسیار پرباری در بحث کتابخانه سازی در شهرستان سبزوار خواهد بود.

معصومه فلاحی از اهتمام معاون استاندار و فرماندار شهرستان از  اختصاص 307 میلیون تومان جهت ساخت عمومی شهر روداب و 200 میلیون تومان اعتبار جهت کمک به ساخت کتابخانه مرکزی و 100 میلیون جهت تعمیر و نوسازی کتابخانه عمومی زنده یاد فرامرز ناوی از محل اعتبارات شهرستان تقدیر کرد.

وی این همکاری را  حرکتی مهم در رشد و رونق فضای کتابخانه ای شهرستان عنوان کرد.

فلاحی تاکید کرد: در حال حاضر ده کتابخانه عمومی و شش کتابخانه مشارکتی در شهرستان سبزوار به ارائه خدمات کتابخانه ای به علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می پردازند و کتابخانه عمومی شهدای گمنام هفدهمین کتابخانه عمومی شهرستان خواهد بود.

شایان ذکر است پروژه کتابخانه عمومی شهدای گمنام سبزوار در زمینی به مساحت 253 مترمربع  واقع در ضلع شمال غربی میدان انقلاب،بلوار شهدای هویزه28، توسط  شهرداری و شورای اسلامی شهر سبزوار به  انجمن خیرین کتاب و کتابخانه ساز  واگذار شده است و عباسعلی کوشکباغی، خیر نیک اندیش سبزواری نیز احداث این کتابخانه را با پیش بینی هزینه کرد 6میلیارد ریالی با زیر بنای 445متر در دو طبقه تقبل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار