امام جمعه فیروزآباد با بیان اینکه نماز جمعه وحدت و انسجام میان امت اسلامی ایجاد نموده است، افزود: این نهاد پیوند میان ولایت و امت اسلامی را محکم ساخت .
کد خبر: ۸۷۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳ 24 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سیدعزیزاله هاشمی زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به ۵ مردادماه و اقامه نخستین نماز جمعه در تهران توسط آیت الله طالقانی و مروری بر دستاوردهای نماز جمعه بعد از تشکیل این نهاد توسط حضرت امام خمینی(رضوان الله) اظهار داشت : نهاد نماز جمعه در تثبیت انقلاب اسلامی گام‌های مهمی برداشت که در بعد منطقه‌ای و جهانی، امیدوار شدن ملتها و مایوس شدن استکبار جهانی و جوش و خروش امت اسلامی را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه نماز جمعه وحدت و انسجام میان امت اسلامی ایجاد نموده است، افزود: این نهاد پیوند میان ولایت و امت اسلامی را محکم ساخت .

امام جمعه فیروزآباد ادامه داد: نماز جمعه و بصیرت‌افزایی در ابعاد گوناگون عبادی، سیاسی، دفاعی و امنیتی به صورت محسوس نهادینه شده و موجب استحکام میان مسئولان و نظام اسلامی بوده که در نوع خود کم‌نظیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش بی‌وقفه کادر درمانی به خصوص بخش کرونا شهرستان فیروزآباد گفت : وجود بیماری کرونا در کشور و مبتلا شدن تعدادی از هموطنان به این بیماری، کشور را با شرایط جدیدی مواجه کرد اما تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی کادر پزشکی و پرستاری صحنه دیگری از ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران اسلامی را به منصه ظهور گذاشت که آحاد جامعه باید قدردان زحمات این عزیزان باشند.

هاشمی زاده همچنین با اشاره به نزدیک شدن عید سعید قربان اضافه کرد : با شهادت مسلم بن عقیل فرستاده امام حسین (ع)به کوفه ، جهان اسلام در انتظار یک واقعه عظیم یعنی حرکت عاشورایی سیدالشهدا بود.

وی بیان داشت: مجاهدان تحت پرچم عاشورای امام حسین (ع) با حضور در عرفات و استماع دعای عرفه از زبان پرچمدار عاشورا یعنی حسین شهید(ع)، خود را برای رویارویی با امپراطوری بنی امیه آماده کرده و در واقع قولی که رهبری عاشورا به خدای خود داد، در عمل در کربلا پیاده نمود .

امام جمعه فیروزآباد با اشاره به کشتار وحشیانه آل سعود و حجاج ایرانی در مراسم برائت از مشرکین در ایام حج سال ۱۳۶۶ که منجر به شهادت ۴۰۰ نفر از حجاج ایرانی شد اظهار داشت : وهابیان جنایتکار به امر ارباب خود آمریکا ، در مراسم برائت از مشرکین حجاج ایرانی و غیرایرانی را به خاک و خون کشیدند .

به گزارش فارس امام جمعه فیروزآباد در میان خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان از کادر درمانی بخش کرونا بیمارستان قائم (عج) این شهرستان، ۲ نفر از اعضا ایثارگر ستاد نماز جمعه و ۳ نفر از خیرین با اهدا هدایا تقدیر نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار