مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز مهارت پیامی ارسال کرد.
کد خبر: ۸۷۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱ 23 July 2020
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان همدان احمد توصیفیان بمناسبت ۶ مرداد ماه "روز کارآفرینی و هفته ملی مهارت " پیامی صادر کرد.

متن پیام بشرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مهارت از خانه تا جامعه؛ کارآفرینی به وسعت جهان

نقش شایسته کارآفرینی و تآثیر آن در رشد و توسعه اقتصادی، توانمند سازی منابع انسانی، اشتغال زایی، استقرار و توسعه عدالت اجتماعی، حضور گسترده و فعال در بازار‌های جهانی، فقرزدایی و افزایش امید به زندگی، بر کسی پوشیده نیست. از این رو کشور‌های مختلف در دهه‌های اخیر با توجه به نقش مؤثر و مثبت کارآفرینان اقتصادی در توسعه جامعه، بهره برداری از این توانمندی را مورد توجه قرار داده اند. دستاورد راهبردی سیاست‌های کارآفرینانه، دو پیامد مهم ایجاد اشتغال و پیشرفت است که هر دو در خدمت توسعه اقتصادی و اجتماعی خواهند بود.

 توسعه اقتصادی دنیای امروز بر پایه نوآوری وخلاقیت و استفاده از دانش استوار است و باید بستر لازم را برای رشد کسانی که ایده را به محصول، علم و دانش را به صنعت تبدیل می‌نمایند، فراهم سازیم. اینجاست که نقش آموزش‌های کارآفرینی و مهرت‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه مشخص می‌شود.

تلفیق علم و مهارت و خلاقیت برای جوانان ایران اسلامی؛ یقینا زمینه ساز توسعه کارآفرینی و ماحصل آن اشتغال پایدار و مولد در فردایی روشن خواهد بود و تاثیر شگرفی در پیشرفت و اعتلای اقتصادی و توانمند سازی منابع کارآمد انسانی، رشد اقتصادی و حل معضل بیکاری دارد.

در حالی «ششم مرداد؛ روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و «هفته ملی مهارت» را نکو می‌داریم که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان اصلی‌ترین نهاد ارائه دهنده آموزش‌های مهارتی با رویکرد محوری «جهش مهارت» در سال ۱۳۹۹ از جایگاهی ارزنده و اثربخش در تحقق «جهش تولید» در کشور برخوردار است.

 تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، رئیس محترم جمهوری، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقبال بیش از پیش مجلس شورای اسلامی بر ضرورت «مهارت آموزی و مهارت افزایی» و عزم نمایندگان محترم مجلس بر تشکیل فراکسیون مهارت، تشکیل و فعال سازی شورای مهارت در همه استان ها، همه و همه نشانگر اهمیت مهارت به عنوان مؤلفه‌ای ضروری در برنامه‌های خودکفایی و توسعه‌ای کشور است.

 از این روی «ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه ای» و هفته ملی مهارت، فرصتی گرانقدر است تا یادآور اهمیت کارآفرینی و آموزش‌های مهارتی به عنوان عنصری راهگشا در رفع معضل بیکاری، خروج جامعه از کسالت ناشی از فقر مهارتی و در نتیجه خودکفایی و بالندگی جامعه و اقتدار میهن عزیزمان باشیم.

اینجانب ضمن تبریک "روز ملی کارآفرینی و هفته ملی مهارت " از همه مجاهدان عرصه کار و کارآفرینی و همچنین دست اندرکاران آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به ویژه مدیر کل و کارشناسان خدوم فنی و حرفه‌ای استان، هنرآموزان، مدیران و عوامل اجرایی سازمان فنی حرفه‌ای، هنرستان‌ها و همه تلاشگران عرصه مهارت آموزی دربخش دولتی و بخش خصوصی تشکر و قدردانی می‌نمایم. 

امید است با بهره گیری از رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال "جهش تولید " با تکیه بر خلاقیت و نوآوری و حمایت از کارآفرینی بعنوان شاه کلید برون رفت از معضلات اقتصادی و همچنین توسعه و بسط آموزش‌های مهارتی بعنوان بازوی علمی و فنی و مهارتی فعالان عرصه کارافرینی و تولید و سرمایه گذاری بتوانیم در این مسیر افتخار آفرین با گام‌هایی استوار حرکت نمائیم. 

موفقیت و سلامتی همگی را تحت توجهات حضرت ولیعصر (عج) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دولت تدبیر و امید از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نمایم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار