کد خبر: ۸۷۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 23 July 2020

نقش موثر دستگاه قضایی در تولید؛ کارخانجات راکد به چرخه اقتصادی باز می‌گردند

 

گروه استان‌ها- نایب رئیس شورای راهبردی اداره‌کل مشارکت مدنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی نقشی تعیین‌کننده در بازگشت کارخانجات راکد به چرخه تولید کشور دارد.

پیمان پورنصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از نقش تعیین‌کننده دستگاه قضایی در جهت بازگشت کارخانجات و واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید کشور سخن گفت و اظهار داشت: با حدود گذشت حدود چهار ماه از سال مزین به جهش تولید دستگاه قضایی اقداماتی اساسی برای تحقق این شعار برداشته است.

نایب رئیس شورای راهبردی اداره کل مشارکت مدنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که روند احیاء کارخانجات تولیدی کشور را چگونه ارزیابی می‌کند عنوان کرد: این روند تاکنون خوب بوده است و با ورود دستگاه قضایی بسیاری از کارخانجاتی که سال‌ها فعالیتی نداشتند به چرخه تولید بازگشتند.

پورنصیری با بیان اینکه در سطح استان و شهرستان‌ها نیز اتفاقات خوبی در زمینه احیاء کارخانجات تولیدی رخ داده و دادستانی مرکز استان گیلان به خوبی در این بخش ورود کرده است ابراز داشت: ورود رئیس دستگاه قضایی در این حوزه بسیار اثربخش بوده است به طوری‌که شاهد اتفاقاتی بسیار قابل توجه در بخش حمایت از تولید هستیم.

وی ابلاغ بخشنامه جدیدی که رئیس‌کل دستگاه قضایی در مورد بحث محاسبات بدهی‌های بانکی داشتند را نیز در موضوع احیاء چرخه تولید و صنعت کشور بسیار اثربخش تلقی کرد و بیان داشت: اگر آن ارتباط دوسویه و هماهنگ بین دستگاه قضایی و دستگاه دولتی شکل بگیرد روند احیاء هر چه بیشتر واحدهای تولیدی فراهم می‌شود.

نایب رئیس شورای راهبردی اداره کل مشارکت مدنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تأکید بر اینکه رویکرد جدید دستگاه قضایی برای حمایت از تولید برای نهادینه شدن به کمی زمان نیاز دارد گفت: عدم آگاهی لازم قضات از موضوعات تجاری از چالش‌هایی بود که در گذشته با آن مواجه بودیم اما به تدریج این موضوع در حال رفع است.

پورنصیری اهمیت انتشار رویکرد جدید دستگاه قضایی در باب حمایت از تولید داخلی در تمام بدنه آن را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی برای تحقق شعار جهش تولید و رفع موانع آن مصمم است و در ماه‌های آینده بدون شک روند رو به رشدی را در بحث بازگرداندن کارخانجات راکد به چرخه تولید شاهد خواهیم بود.

به گزارش تسنیم، با ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه اقتصاد مقاومتی و در پی آن شعارهایی که مقام معظم رهبری در باب اهمیت حمایت از تولید ملی و رونق تولید مطرح فرمودند دستگاه‌های قانونگذار، اجرایی و قضایی نیز راهبردهای خود برای عملیاتی کردن اهداف مذکور را اعلام کردند که در این میان تاکنون دستگاه قضایی نقشی بسیار تعیین کننده را در این زمینه ایفا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار