علی ربیعی در نشست خبری امروز خود به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان اشاره کرد.
کد خبر: ۸۷۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 21 July 2020

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان و حق مسکن کارگران اشاره کرد.

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: سه صندوق مهم ما صندوق بازنشستگی لشکری، کشوری و تامین اجتماعی هستند. صندوق تامین اجتماعی از منابع دولت استفاده نمی‌کند. کار ما در آنجا دشوارتر است. در آنجا تلاش کردیم با پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی، زمینه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فراهم شود. 

 

وی گفت:خوشبختانه با همسان‌سازی حداقل حقوق بازنشستگان به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، همسان‌سازی در صندوق‌های لشکری و کشوری، در حال پیگیری است تا با تامین منابع لازم، این کار را انجام دهیم. سازمان برنامه و بودجه مسئولیت این کار را برعهده گرفته است.

 

سخنگوی دولت گفت: امیدواریم به نحوی عمل کنیم که بازنشستگان ما مشابه طبقات خودشان ۹۰ درصد حقوق شاغلین را دریافت کنند. حتما این کار در یکی، دو ماه پیشرو انجام خواهیم داد و به نحوی نهادینه می‌شود که امر همسان‌سازی را در سال‌های آینده دنبال کنیم.  زندگی‌ها از جمله  زیست بازنشستگان سخت شده است. قدرت اقتصادی نسبت به اتفاقات ناشی از کرونا و تحریم سخت شده و تلاش می‌کنیم با این همسان‌سازی کمی از فشارها را کمتر کنیم.

او در پاسخ به سوالی درباره افزایش حق مسکن کارگران و اینکه آیا اراده‌ای در دولت برای این موضوع وجود دارد، گفت: چرا اراده ای نباید باشد؟ همه ما به دنبال این موضوع هستیم؛ در کمیسیون‌های دولت دستور کار زیاد است و  هر متن که تصویب شد، از همان زمان اقدام می‌شود.

ربیعی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی دولت این موضوع را بررسی می‌کند، دیروز در جلسه کمیسیون اقتصادی مطرح بوده و  از نتیجه آن مطلع نیستم؛  امیدوارم هفته آینده در دستور کار دولت قرار گیرد؛ نظر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی عدد مناسبی است که حتماً در روز تصویب و اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار