کد خبر: ۸۷۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 21 July 2020

امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه به جامعه معرفی شود

تابناک/رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه این دانشگاه دارای امکانات و ظرفیت‌های مناسبی در استان و کشور است بر معرفی ظرفیت‌‌ها به جامعه در راستای جذب دانشجو تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، سیروس بیدریغ در نخستین جلسه کارگروه تبلیغات و جذب دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در سال جدید اظهار کرد: آن چیزی که موجب سرزندگی و ادامه حیات در دانشگاه می‌شود، وجود دانشجویان است و دانشجویان ولی‌نعمت دانشگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه با وجود تمام تلاش‌های صورت‌گرفته، همچنان بزرگ‌ترین منبع مالی دانشگاه‌ها شهریه دانشجویی است، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حرکت به سمت توسعه درآمدهای غیرشهریه‌ای به‌ویژه درآمدهایی که از طریق حل مشکلات جامعه به دست می‌آید، است؛ ولی همچنان بزرگ‌ترین منبع دانشگاه‌ها شهریه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه این دانشگاه دارای امکانات بی‌نظیر در سطح استان و کشور است، افزود: واحد لاهیجان دارای بیش از ۴۰۰ عضو هیئت علمی و کارمند است و بیش از ۸۰ کارگاه، آزمایشگاه، سالن‌های ورزشی، خوابگاه، سلف‌سرویس و سایر امکانات آموزشی پژوهشی و رفاهی در این واحد وجود دارد و وظیفه است که این امکانات را به جامعه معرفی کنیم.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه جامعه امروز به رعایت استانداردهای آموزشی، پژوهشی و ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت حساس و مطالبه‌گر است، توضیح داد: در این چند سال تلاش بسیار شده است که با صنایع استان ارتباط برقرار، مشکلات احساس و پروژه‌ها و پایان‌نامه‌ها به آن سمت هدایت شود و دانشجویان درگیر مسائل جامعه شوند تا از این طریق به درآمدزایی بیشتر برسیم.

بیدریغ با بیان اینکه در دو سال اخیر واحد لاهیجان در جذب دانشجویان جدید عملکرد مطلوبی داشته است،  تصریح کرد: در دو سال اخیر با راه‌اندازی مرکز مشاوره کنکور سراسری و انتخاب رشته به‌عنوان نخستین واحد در استان گیلان و رفع عیوب این مرکز در سال گذشته دانشجویان خوبی جذب دانشگاه شده‌اند.

تبلیغات و جذب دانشجو باید در بستر فضای مجازی صورت گیرد

وی امسال را  سال حساسی دانست و بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال روند تبلیغات و جذب باید در مقایسه با سال‌های گذشته متفاوت باشد و بیشتر باید در بستر فضای مجازی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه این دانشگاه ازجمله واحدهای موفق در اجرای آموزش برخط و اجرای طرح تعاون بود، ادامه داد: در شرایط کنونی می‌توان از تجربه‌های موفقی که در فضای مجازی و برگزاری امتحانات به‌صورت طرح تعاون داشتیم، استفاده کرد و مسئله قطعی آن است که شیوه تبلیغ و جذب در فضای مجازی باید در مقایسه با سایر شیوه‌های تبلیغی پررنگ‌تر باشد.

بررسی شیوه‌های تبلیغ در فضای مجازی، راه‌اندازی کمیته‌های تبلیغاتی در سطح دانشکده‌ها و راه‌اندازی بخش مشاوره و انجام جلسات با مدیران مدارس ازجمله مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آنا، نخستین جلسه کارگروه تبلیغات و جذب دانشجویان در سال جدید با حضور جمعی از اعضای هیئت رئیسه، مدیران، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار