- استاندار ایلام در دیدار با وزیر کشور و گفت: با توجه به آماده بودن زیرساخت های گذرگاه ها و بازارچه های چیلات و چنگوله خواستار پای کار آمدن طرف عراقی هستیم.
کد خبر: ۸۷۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 21 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: در این رابطه علاوه بر رایزنی با سفیر ایران در عراق در دیدار با استاندار واسط عراق نیز این موضوع تاکید و پیگیری شد.

وی با تاکید بر اینکه بازارچه های مرزی سه گانه نویدبخش روزهای خوب فراروی تجارت و بازرگانی استان هستند، افزود: بازارچه هلاله شمالی نیز که از مطالبات مهم استان بوده است در شورای ساماندهی مبادلات مرزی مصوب شده و برای تصویب به دولت می رود.

استاندار ایلام تاکید کرد: با تصویب نهایی این بازارچه، موفق به کسب مجوز برای سه بازارچه چیلات، چنگوله و هلاله شمالی خواهیم شد و این می تواند نوید دهنده روزهای خوب فراروی تجارت و بازرگانی استان باشد.

سلیمانی دشتکی همچنین ضمن قدردانی از حمایت های خوب و ارزشمند وزیر کشور در حوزه تقسیمات کشوری در استان، خواستار به سرانجام رسیدن ارتقای دهستان آسمان آباد به بخش شد.

وی تاکید کرد: این خواسته یکی از مطالبات به حق مردم منطقه است که امیدواریم این مورد نیز با مساعدت وزیر و دیگر مسئولان ذی ربط به سرانجام برسد.

استاندار ایلام همچنین پیگیر ایجاد شهر کارزان بعنوان مرکز بخش کارزان شد و گفت: در دولت تدبیر و امید با وجود سخت گیری و ضابطه‌مندی امور در حوزه تقسیمات کشوری، استان ایلام در به سرانجام رساندن پرونده های ارتقای مناطق مختلف موفق عمل کرده است.

در این نشست وزیر کشور ضمن قدردانی از پیگیری های خوب استاندار ایلام در بخش های مختلف به ویژه در حوزه های مرزی و تقسیمات کشوری ابراز امیدواری کرد: با به سرانجام رسیدن این امور شاهد تحول و توسعه بیشتر در استان باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار