کد خبر: ۸۷۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 21 July 2020

 

عبدالرحیم سعیدی‌راد، شاعر و کارشناس ادبی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از انتشار اثر جدید خود خبر داد و گفت: مجموعه‌ای از نثرهای ادبی را با عنوان فعلی «باقی بقای تو» آماده کرده‌ام که در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. 

وی ادامه داد: این اثر در راستای کتاب قبلی‌ام با عنوان «همین» منتشر می‌شود. «باقی بقای تو» دربردارنده مجموعه‌ای از نامه‌های عاشقانه به یک مخاطب آسمانی است که با ویرایش علیرضا قزوه منتشر خواهد شد. 

«همین»، «دیگر عرضی ندارم» و «حق با آفتابگردان‌ها است» از دیگر آثار این شاعر است که در قالب نثر ادبی منتشر شده‌اند.  سعیدی‌راد در این قطعات با زبانی ساده و در عین حال ادبی، سخن گفته است. متن ذیل نمونه‌ای از نثر ادبی اوست: 

این واژه‌های روزه‌دار چقدر بوی زلالی تو را می‌دهند. بوی تلاوت دست‌های بهشتی‌ات. این کلمات به ظاهر لال، که در چشمه چشمانم تطهیر شده‌اند، منتظر نوازش دستان با کرامت تو هستند.

پشت هریک از این واژه‌ها معانی ژرفی ایستاده که تا خدا قد کشیده‌اند. صدای ربنای لب افطار دلم را پرواز می‌دهد به شب‌های بی‌فروغ سنگری که با نجوای شبانه‌ات روشن شده بود. گاهی از خودم می‌پرسم وقتی لب‌هایت آرام تکان می‌خورد از خدا چه می‌خواستی که حتی عطر نفس‌های تو را نیاوردند. حالا حتی فرشته‌ها هم سراغ سادگی قنوت بی‌آلایش تو را می‌گیرند. می‌دانم! عرش همین نزدیکی است. درست بالای نام مهربان تو!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار