فرماندار چرداول با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های عمومی این استان در دولت تدبیر و امید ۲.۵ برابر شده است، گفت: تا پیش از این تنها سه کتابخانه عمومی در این شهرستان وجود داشت که با نگاه ویژه دولت به بسط و گسترش فرهنگ مطالعه هم اکنون به هشت کتابخانه عمومی فعال افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 21 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ الیاس فتاحی در بازدید مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و معاون اداره کل راه و شهرسازی از پروژه کتابخانه عمومی روستای وارگه چرداول با تاکید بر اینکه توسعه و ساخت کتابخانه‌های عمومی در روستاهای پرجمعیت در دستور کار قرار دارد، افزود: برای ساخت و تکمیل کتابخانه عمومی روستای وارگه اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال اختصاص یافته است و این پروژه فرهنگی تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: کلنگ ساخت این مکان فرهنگی در سال ۹۸ به زمین زده شد و هم اکنون ۵۲ درصد رشد فیزیکی دارد که با تزریق و اختصاص اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان در امسال پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: این کتابخانه عمومی در زمینی به مساحت ۱۲۰ مترمربع ساخته می‌شود که با تکمیل آن تعداد کل کتابخانه‌های عمومی به هشت باب می‌رسد که بیانگر توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و تلاش می کنیم با کمک و همراهی مردم برنامه‌های مناسبی برای توسعه فضاهای فرهنگی از جمله ساخت کتابخانه عمومی در روستاهای کل‌کل و سنگ سفید اجرا شود.

فتاحی بر تسریع و تکمیل کتابخانه عمومی وارگه تاکید کرد و گفت: یکی از مطالبات به حق مردم این روستا برخورداری از مکان فرهنگی و کتابخوانی بوده و در این راستا از اداره کل راه و شهرسازی می‌خواهیم نسبت به واگذاری این مکان فرهنگی و هنری در کمترین زمان ممکن اهتمام لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه امروزی یک ضرورت مهم فرهنگی است و در شرایط فعلی از فضای مجازی بعنوان بستری برای ترویج کتابخوانی و مطالعه استفاده باید کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام نیز در این بازدید گفت: توسعه زیر ساخت‌های کتابخانه‌های عمومی توسط دولت در شهرستان چرداول بسیار خوب بوده است و در طول سالیان گذشته اعتبارات مناسبی نیز در این زمینه اختصاص یافته که نشان دهنده علاقه و توجه دولتمردان به فرهنگ غنی کتابخوانی است.

سمیه حیدری افزود: ساخت کتابخانه عمومی در روستاهایی با جمعیت بالا از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی است و در این شهرستان در صورت واگذاری زمین و اختصاص بودجه کتابخانه عمومی در ۲ روستای کل‌کل و سنگ سفید ساخته می‌شود و این اداره کل نیز تامین نیروی انسانی و تجهیز آن را پس از بهره‌برداری متقبل می‌شود.

وی تاکید کرد: توجه و ساخت کتابخانه‌های عمومی در دولت تدبیر و امید با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست و در حال حاضر ۴۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و هفت باب مشارکتی در سطح استان فعالیت دارند و سه کتابخانه عمومی دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در هفته دولت به بهره‌برداری می رسند و ۲ باب کتابخانه عمومی دیگر تا پایان سال جاری افتتاح می‌شوند که در مجموع در پایان این سال تعداد کل کتابخانه‌های عمومی استان به ۵۰ عدد خواهد رسید.

حیدری خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی باید از این فضا برای ترویج مطالعه استفاده ببریم و در عین حال هیچ چیزی جای کتاب را بخاطر قداست آن نخواهد گرفت و تلاش کنیم رابطه مردم و کتاب را بیشتر و بهتر تقویت کنیم و برای تحقق این موضوع مهم نیازمند همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

وی یادآور شد: با شیوع کرونا حفظ سلامتی مردم و کتابداران یک اولویت است اما با وجود این شرایط مطالعه و کتابخوانی را فراموش نکردیم و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و بخشنامه‌های ستاد کرونا ترویج کتابخوانی را در قالب برنامه‌های مجازی، معرفی کتاب، مسابقه جشنواره بزرگ رضوی و ایجاد کانال‌های متعدد در حوزه کتابخوانی ادامه داده‌ایم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار