رئیس هیات ورزش کارگری استان کرمانشاه گفت: رسما زیر نظر فدراسیون ورزش کارگری و اسما تحت نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم، اما از هیچکدام بودجه‌ای به ما نمی‌رسد.
کد خبر: ۸۷۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 20 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ایسنا،بابک سیاه کمری مجموعه ورزشی کارگران واقع در شهرک معلم را تنها زیرساخت ورزش کارگری کرمانشاه دانست و اظهار کرد: علیرغم اینکه زمین چمن و سالن‌های ورزشی این مجموعه کیفیت مطلوبی دارد، اما موقعیت جغرافیایی آن بگونه ای است که تنها بخشی از جامعه ورزش کارگری شهر کرمانشاه به آن دسترسی دارند.

وی تصریح کرد: در این راستا از سنوات قبل پروژه احداث مجموعه ورزشی کارگران در سه راه حافظیه کلنگ زنی شد، اما از حدود یک دهه پیش به علت عدم تخصیص اعتبار متوقف مانده است.

رئیس هیات ورزش کارگری کرمانشاه تاکید کرد: اتمام این مجموعه ورزشی با پیشرفت حدود 50 درصد به 14 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و می‌تواند به یکی از بهترین مجموعه‌های ورزشی استان تبدیل شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه نه از منابع ملی و نه استانی هیچ بودجه ای برای اتمام این پروژه به ما نمی‌دهند.

سیاه کمری اعلام کرد: ما هیات نوپایی هستیم که رسما زیر نظر فدراسیون ورزش کارگری و اسما زیر نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی هستیم، اما هیچکدام بودجه و اعتباری به ما نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته که این هیات در استان راه اندازی شده، همواره دغدغه اعزام تیم هایمان به مسابقات را داشته‌ایم، چراکه بودجه ای نداریم و برای هر اعزام باید به 100 نفر التماس کنیم تا حامی مالی تیم‌هایمان باشند.

رئیس هیات ورزش کارگری کرمانشاه اضافه کرد: زمانی که از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان حمایت مالی می‌خواهیم، عنوان می‌کنند که هنوز سرفصلی برای بودجه ورزش کارگری برایشان تعریف نشده و نمی‌توانند کمک مالی کنند. از طرف دیگر فدراسیون هم بودجه ای ندارد که بخواهد به ما بدهد و عنوان می‌کنند اداره کل تعاون باید حامی ورزش کارگری باشد.

به گفته سیاه کمری رفع مشکل هیات‌های ورزش کارگری مستلزم تعامل بین فدراسیون ورزش کارگری و وزارت کار تعاون و رفاه امور اجتماعی است.

وی یادآورشد: علیرغم اینکه مجموعه ورزشی کارگران در شهرک معلم متعلق به جامعه کارگری است، اما اداره آن دست ما نیست تا بتوانیم از آن درآمدی کسب کنیم.

سیاه کمری عنوان کرد: هرچند مشکلی که اکنون ما با آن گریبانگیر هستیم در استان‌های دیگر هم وجود دارد، ولی در شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، اراک و تهران کارخانجات و شرکت‌های تولیدی از ورزش کارگری حمایت های لازم را دارند و اسپانسر آنها می‌شوند، موضوعی که در کرمانشاه آن را بسیار کمرنگ و در حد حمایت‌های جزیی چند شرکت داریم.

وی یادآورشد: چون بودجه ای نداریم از 36 انجمنی که داریم تنها تیم‌های 13 یا 14 مورد آنها را به مسابقات اعزام می‌کنیم.

هرچند که براساس آمار هیات پزشکی ورزشی استان، هیات ورزش کارگری در سال 1398 تنها 15 ورزشکار سازمان یافته داشته است، اما رئیس این هیات چنین آماری را قبول ندارد و برآورد می‌کند بیش از پنج هزار ورزشکار کارگر دارای بیمه ورزشی در استان وجود داشته باشد.

سیاه کمری در توضیح چرایی این تناقض ها هم گفت: علیرغم اینکه طبق این آمار یکی از هیات‌هایی هستیم که کمترین ورزشکاران سازمان یافته را داریم، اما این آمار ملاک ما نیست، چراکه متناقض با آمار هیات است.

وی اعلام کرد: هیات ورزش کارگری در حال حاضر 36 انجمن زیرمجموعه خود دارد و در هرکدام از رشته‌هایی همچون فوتبال و فوتسال و والیبال بین پنج تا 10 تیم داریم.

رئیس هیات ورزش کارگری کرمانشاه گفت: فقط در فصل تابستان که کلاس‌های آموزشی مثل فوتبال را داریم، نزدیک به 600 تا 700 نفر از جامعه ورزش کارگری استان در این کلاس‌ها ثبت نام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی هم که در بحث بیمه ورزشی جامعه ورزش کارگری داریم این است که ورزشکاران رشته‌های مختلف این هیات هنگام ثبت نام برای بیمه ورزشی به نام هیات‌های همان رشته‌ها ثبت نام می‌کنند نه هیات ورزش کارگری که معتقدم تا حدودی این مشکل به سیستم ثبت نام هیات پزشکی ورزشی بر می‌گردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار