رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از زارعان استان، گفت: نمی‌گذاریم گوجه روی دست کشاورزان بماند.
کد خبر: ۸۷۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 20 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ایسنا،نوربخش حاتمی ، با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان استان، اظهار کرد: با همکاری و توافق صورت گرفته با شرکت روژین تاک که عمده کار فرآوری گوجه فرنگی تولیدی در استان را بر عهده دارد، قرار شده به منظور حمایت از کشاورزان، گوجه فرنگی با قیمت هر کیلوگرم هزار تومان از آنان خریداری شود.

حاتمی با بیان اینکه با خرید حمایتی گوجه فرنگی محصول روی درست کشاورزان نمی‌ماند، افزود: تا پیش از این گوجه فرنگی با قیمت پایین‌تر از کشاورزان خریداری می‌شد و قیمت هزار تومانی قیمت مناسبی برای گوجه فرنگی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: روال خرید حمایتی گوجه فرنگی از زارعان به این شکل است که کارخانه به ازای هر کیلوگرم گوجه فرنگی مبلغی بین 650 تا 700 تومان به کشاورزان پرداخت کرده و مابتفاوت آن از سوی سازمان تعاون روستایی به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی اشاره ای هم به خرید حمایتی گوجه فرنگی از زارعان در سال گذشته داشت و گفت: سال گذشته حدود 80 هزار تن خرید حمایتی محصول از گوجه کاران استان داشتیم.

حاتمی در ادامه با بیان اینکه امسال حدود 6500 هکتار از اراضی استان زیر کشت گوجه فرنگی رفته، گفت: متوسط عملکرد گوجه فرنگی 60 تن در هکتار است و پیش بینی می شود امسال حدود 400 هزار تن گوجه فرنگی در استان کرمانشاه تولید شود.

حاتمی گفت: برداشت گوجه فرنگی در استان کرمانشاه از بیش از یک ماه گذشته شروع شده و احتمالا تا 15 آبان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار