کد خبر: ۸۷۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 20 July 2020

 

تابناک/حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نهضت مواسات و همدلی مومنانه، گفت: طرح مواسات در شهرستان چه با تهیه سبد کالا و یا کمک‌های نقدی و رعایت انصاف و نسبت به همنوعان، تمدید اجاره منزل و مغازه بدون بالا بردن قیمت آن و… باید استمرار پیدا کند.

راشدی نوری تصریح کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری با کمک و حمایت ستاد اجرایی امام و بنیاد برکت جبهه فرهنگی انقلابی در استان گیلان و هماهنگی گروه‌های جهادی به صورت خودکار و خود جوش سری جدید کمک‌های مومنانه شروع و اجرایی شده است.

امام جمعه صومعه سرا ادامه داد: در جلسه و همفکری کارگروه گروه‌های جهادی نهاد امامت جمعه شهرستان صومعه‌سرا پس از گفتگو و بررسی موارد مربوطه مصوبات در این جلسه تصویب شد.

وی، اظهار کرد: برگزاری جلسه مجمع گروه‌های جهادی شهرستان، ایجاد صفحه فضای مجازی برای این تشکل، ایجاد سامانه جامعی از محرومین و نیازمندان، هماهنگی بیشتر با گروه‌های جهادی و مجموعه‌هایی جهت شناسایی محرومین و نیازمندان، هماهنگی بیشتر برای توزیع بسته‌های پروتئینی بین محرومین و نیازمندان از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی این کارگروه است که در آینده اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام راشدی نوری با بیان اینکه در شهرستان با همکاری ۱۵ گروه جوان جهادی و شناسایی خانواده‌های نیازمند، سری جدید کمک‌های مومنانه با تهیه بیش از ۱۰۰۰ بسته پروتئینی آغاز شده است، عنوان کرد: انتظار ما از همه کسانی که توانایی دارند هم در شناسایی و معرفی خانواده‌های آسیب دیده و هم در کمک است تا با این گروه‌های جهادی همراهی کنند.

امام جمعه صومعه سرا تاکید کرد: تهیه سبد کالا و توزیع آن در بین خانواده‌های نیازمند همچنان باید مستمر در شهرستان انجام شود.

وی گفت: در جهت توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی با کمک و همکاری جبهه فرهنگی انقلاب برنامه‌های فرهنگی نیز برای این خانوارها و بخش‌های محروم شهرستان در نظر گرفته شده است.

امام جمعه صومعه سرا به سالروز تأسیس اولین نماز جمعه اشاره کرد و افزود: هرساله به همین مناسبت در کشور و استان و شهرستان برنامه‌های متنوع و متعددی برگزار می‌شد ولی متأسفانه امسال به دلیل ویروس کرونا برنامه‌هایی که به صورت اجتماع باشد انجام نمی‌شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌ها و گزارش‌ها و عملکرد نهاد نماز جمعه به صورت مجازی در اختیار عموم مردم گذاشته می‌شود.

راشدی نوری تصریح کرد: صومعه سرا پس از اقامه اولین نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ در تهران دومین شهرستان در استان گیلان برای برگزاری نماز جمعه بود.

وی همچنین در ادامه افزود: تجلیل از تقویت اطلاع رسانی اشخاص با نهاد نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدای مدافع سلامت و روحانیون، نام گذاری خیابان نزدیک نماز جمعه با نام مصلی و … از دیگر برنامه‌های پنجم مرداد است.

امام جمعه صومعه سرا به نقش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برنامه‌های نماز جمعه اشاره و تاکید کرد: خبرنگاران همیشه در تمام صحنه‌ها کنار مردم و مسئولین هستند و باید همیشه قدردان زحمات این قشر زحمتکش باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار