مجید درویشی با بیان اینکه هر گونه تجمعات بالای ۱۰ نفر ممنوع است و بار‌ها نسبت به عدم حضور در مراسم‌های عروسی و عزا تأکید شده است، ادامه داد: از این پس هزینه درمان کسانی که در مراسم‌ها گرفتار کرونا شوند در شهرستان با خودشان خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 19 July 2020
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: از این پس هزینه درمان اسدآبادی‌هایی که در مراسم‌های عزا و عروسی گرفتار کرونا شوند با خودشان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، درویشی در ستاد مدیریت، مقابله و پیشگیری از کروناویروس شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه افراد مبتلا شده به کرونا اکثراً در مجالس آلوده شده اند، برگزاری هر گونه مراسم‌های عزا و عروسی تعطیل و ممنوع بوده و چنانچه موردی از برگزاری این مراسم‌ها در سطح روستا‌ها گزارش شود بدون هیچ گونه تعارفی با دهیار روستا برخورد قاطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر گونه تجمعات بالای ۱۰ نفر ممنوع است و بار‌ها نسبت به عدم حضور در مراسم‌های عروسی و عزا تأکید شده است، ادامه داد: از این پس هزینه درمان کسانی که در مراسم‌ها گرفتار کرونا شوند در شهرستان با خودشان خواهد بود.

درویشی از برپایی چهار ایستگاه توزیع ماسک ارزان قیمت در سطح شهر خبر داد و یادآور شد: توسط یکی از تولیدکنندگان ماسک برای ترغیب و تشویق و فرهنگسازی به استفاده از ماسک، ۷۰۰۰ عدد ماسک رایگان در سطح آموزش و پرورش، مدارس، دفتر امام جمعه، حمایت از زندانیان و ... توزیع شده که این حرکت تولیدکننده ماسک قابل تقدیر است.

وی با تأکید مجدد بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ویژه توسط مدیران و مسئولان برای فرهنگسازی هر چه بیشتر خاطرنشان کرد: مغازه دارانی که نسبت به استفاده از ماسک امتناع می‌کنند اتاق اصناف شهرستان موظف به برخورد بوده و برای بار اول تذکر و برای بار دوم واحد صنفی آن‌ها را باید پلمب و یا جریمه کند.

درویشی همچنین از تعطیل شدن کلیه آبدارخانه‌های سطح ادارات شهرستان خبر داد و مطرح کرد: مشارکت مردم با رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن به عنوان تنها راهکار مهم و ساده از نقش اصلی در کنترل و پیشگیری بیماری کووید ۱۹ برخوردار است.

تب سنجی ادارات، اتخاذ تصمیم شهرداری و اصناف برای تقسیم روزبازار‌ها در سطح شهر در راستای رعایت فاصله گذاری‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، گندزدایی ادارات در پایان روز کاری، عدم اجازه ورود مداحان به باغ بهشت، گزارش هر گونه مراسم و عروسی سطح روستا‌ها توسط دهیاران و بخشداران به دادستان از سه روز قبل برای اقدامات قضایی و اخطار‌های لازم از دیگر مواردی بود که فرماندار اسدآباد تأکید کرد و افزود: وانت بار‌های میوه فروشی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید نسبت به جمع آوری آن‌ها در جهت حفظ سلامت مردم اقدام شود.

درویشی در ادامه اعلام کرد: رانندگان تاکسی‌هایی که از سوار کردن دو مسافر در عقب ماشین تخطی کنند، ماشینشان توقیف شده و تا یک هفته به پارکینگ هدایت خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسدآباد در پایان تصریح کرد: نانوایی‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و از دستکش و ماسک استفاده نمی‌کنند و پول نقد بین آنان و مشتری تبادل می‌شود، جریمه و پلمب خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار