کد خبر: ۸۷۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 18 July 2020

صومعه سرا دومین شهرستان برگزار کننده اقامه نماز جمعه در گیلان

صومعه سرا- امام جمعه صومعه سرا گفت: این شهرستان پس از اقامه اولین نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ در تهران دومین شهرستان گیلان بود که نماز در آن اقامه شد.

حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نهضت مواسات و همدلی مومنانه، گفت: طرح مواسات در شهرستان چه با تهیه سبد کالا و یا کمک‌های نقدی و رعایت انصاف و نسبت به همنوعان، تمدید اجاره منزل و مغازه بدون بالا بردن قیمت آن و… باید استمرار پیدا کند.

راشدی نوری تصریح کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری با کمک و حمایت ستاد اجرایی امام و بنیاد برکت جبهه فرهنگی انقلابی در استان گیلان و هماهنگی گروه‌های جهادی به صورت خودکار و خود جوش سری جدید کمک‌های مومنانه شروع و اجرایی شده است.

امام جمعه صومعه سرا ادامه داد: در جلسه و همفکری کارگروه گروه‌های جهادی نهاد امامت جمعه شهرستان صومعه‌سرا پس از گفتگو و بررسی موارد مربوطه مصوبات در این جلسه تصویب شد.

وی، اظهار کرد: برگزاری جلسه مجمع گروه‌های جهادی شهرستان، ایجاد صفحه فضای مجازی برای این تشکل، ایجاد سامانه جامعی از محرومین و نیازمندان، هماهنگی بیشتر با گروه‌های جهادی و مجموعه‌هایی جهت شناسایی محرومین و نیازمندان، هماهنگی بیشتر برای توزیع بسته‌های پروتئینی بین محرومین و نیازمندان از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی این کارگروه است که در آینده اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام راشدی نوری با بیان اینکه در شهرستان با همکاری ۱۵ گروه جوان جهادی و شناسایی خانواده‌های نیازمند، سری جدید کمک‌های مومنانه با تهیه بیش از ۱۰۰۰ بسته پروتئینی آغاز شده است، عنوان کرد: انتظار ما از همه کسانی که توانایی دارند هم در شناسایی و معرفی خانواده‌های آسیب دیده و هم در کمک است تا با این گروه‌های جهادی همراهی کنند.

امام جمعه صومعه سرا تاکید کرد: تهیه سبد کالا و توزیع آن در بین خانواده‌های نیازمند همچنان باید مستمر در شهرستان انجام شود.

وی گفت: در جهت توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی با کمک و همکاری جبهه فرهنگی انقلاب برنامه‌های فرهنگی نیز برای این خانوارها و بخش‌های محروم شهرستان در نظر گرفته شده است.

امام جمعه صومعه سرا به سالروز تأسیس اولین نماز جمعه اشاره کرد و افزود: هرساله به همین مناسبت در کشور و استان و شهرستان برنامه‌های متنوع و متعددی برگزار می‌شد ولی متأسفانه امسال به دلیل ویروس کرونا برنامه‌هایی که به صورت اجتماع باشد انجام نمی‌شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌ها و گزارش‌ها و عملکرد نهاد نماز جمعه به صورت مجازی در اختیار عموم مردم گذاشته می‌شود.

راشدی نوری تصریح کرد: صومعه سرا پس از اقامه اولین نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ در تهران دومین شهرستان در استان گیلان برای برگزاری نماز جمعه بود.

وی همچنین در ادامه افزود: تجلیل از تقویت اطلاع رسانی اشخاص با نهاد نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدای مدافع سلامت و روحانیون، نام گذاری خیابان نزدیک نماز جمعه با نام مصلی و … از دیگر برنامه‌های پنجم مرداد است.

امام جمعه صومعه سرا به نقش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برنامه‌های نماز جمعه اشاره و تاکید کرد: خبرنگاران همیشه در تمام صحنه‌ها کنار مردم و مسئولین هستند و باید همیشه قدردان زحمات این قشر زحمتکش باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار