کد خبر: ۸۷۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 17 July 2020

 

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون بانوان در فرمانداری آستارا اظهار کرد: حجاب و عفاف از احکام نورانی اسلام و رعایت آن ضامن امنیت فرد و جامعه است اما در برخی کلان شهرها و شهرهای گردشگری، بدحجابی آزار دهنده است.

وی بیان کرد: انسان باید قدر و منزلت خود را در میان مخلوقات بداند و حجاب از جلوه‌های این منزلت است و در دین اسلام، بی حجابی و بی عفتی برای فرد مسلمان به ویژه بانوان حرام است.

امام جمعه آستارا ادامه داد: رعایت نکردن عفاف و حجاب در جامعه اسلامی از حربه‌های دشمنان است اما حفظ حجاب و پوشش سبب آرامش روحی، استحکام خانواده، حفظ نسل و پایین آمدن آمار طلاق می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: جامعه اسلامی ایران بستر ایفای نقش بانوان در مسئولیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را فراهم کرده است.

غلامرضا مرحبا اظهار کرد: در دامان زنان باعفت آستارا ۱۶۷ شهید تربیت یافته و به نظام اسلامی تقدیم شده است و والدین، با رعایت حجب و حیا و مسئولان با کار فرهنگی مستمر نظیر تجلیل از زنان محجبه، فرهنگ عفت و حجاب را در جامعه ترویج کنند.

وی بیان کرد: در حالت گذر فرهنگی از سنت به مدرنیته، تغییر نگرش جوانان سبب شکاف نسل گذشته و امروز شده و رفع این مشکل، نیازمند آسیب شناسی دقیق و راهکارهای مناسب است.

لطیفه پورمند مسئول امور بانوان فرمانداری آستارا هم گفت: ۱۲۸ نفر از زنان کارآفرین این شهرستان در حوزه های تولید صنایع دستی و پرورش دام و طیور به جهاد دانشگاهی گیلان معرفی شده اند و از آنجا به بازار کار معرفی خواهند شد.

۲۰ تا ۲۶ تیرماه هفته عفاف و حجاب است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار