موزه سنگ تاق بستان به عنوان اولین موزه باستان شناسی کرمانشاه با حضور معاون عمرانی استانداری افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 16 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امروز(26 تیر) در حاشیه افتتاح موزه سنگ و ساختمان ورودی مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در موزه سنگ تاق بستان 12 سرستون باستانی از عهد ساسانیان به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: سرستون‌های به نمایش درآمده در این موزه، در طول 50 سال گذشته در مناطق مختلف استان حین حفاری و کاوش ها کشف شده‌ است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان از موزه سنگ تاق بستان به عنوان اولین و تنها موزه باستان شناسی استان یاد کرد و گفت: در حال حاضر اکثر موزه های سرپوشیده استان موزه های صنایع دستی و یا مردم شناسی هستند، اما موزه تاق بستان اولین موزه باستان شناسی استان است.

وی راه اندازی موزه سنگ تاق بستان را کاری بزرگ و دارای ارزش فرهنگی دانست و افزود: راه اندازی این موزه از ابعاد مختلف برای مجموعه تاریخی تاق بستان اهمیت دارد، از جمله اینکه باعث جذب گردشگران بیشتری شده و ماندگاری گردشگران را هم در این مجموعه افزایش می‌دهد.

قادری به افتتاح ساختمان ورودی مجموعه تاریخی تاق بستان در مراسم امروز هم اشاره کرد و گفت: این ساختمان شامل سالن معرفی مجموعه برای بازدیدکنندگان، غرفه صنایع دستی و بلیط فروشی الکترونیکی است.

وی در ادامه از شروع تعدادی پروژه عمرانی در مجموعه تاریخی تابستان هم خبرداد و افزود: به منظور ایمن سازی بیشتر این مجموعه تاریخی و ایجاد امنیت برای گردشگران، برنامه محوطه سازی اطراف آن را شروع کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اعلام کرد: همچنین طرح برقراری سیستم صوتی و پیجینگ مجموعه تاریخی تاق بستان را در حال اجرا داریم.

وی یادآورشد: در تلاشیم تا با همکاری معاونت عمرانی استانداری برای تملک تعدادی دیگر از رستوران های اطراف محوطه تاریخی تاق بستان اقدام کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار