کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در خوزستان درخصوص عارضه نفخ شکم و راه‌های درمان آن توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۸۷۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ 14 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مینا وطن خواه کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: نفخ شکم زمانی بروز می‌کند که در معده و روده باد و گاز‌هایی تولید و در نتیجه سبب تورم و بزرگی شکم می‌شود.

او پرخوری، مصرف بیش از حد غذا‌های تند، چرب و سرخ شده، لبنیات و برخی از مواد غذایی نفخ زا همچون حبوبات، سیر، پیاز، گردو، پسته، تخم مرغ و نوشابه‌های گازدار را از علل بروز نفخ شکم عنوان و بیان کرد: یبوست، استرس و ناراحتی‌های روزانه هم می‌توانند منجر به باد کردن و ایجاد درد در ناحیه شکم شوند.

وطن خواه درخصوص راه‌های جلوگیری از بروز این عارضه اظهار داشت: افرادی که از نفخ رنج می‌برند باید از مصرف غذا‌های سرخ کردنی و پرخوری در وعده‌های غذایی که سبب ترشح هورمون‌هایی از دیواره روده می‌شود و حالت تهوع و نفخ را به دنبال دارد، پرهیز کرده و استفاده از سبزی ها، گوشت، حبوبات و غلات به صورت پخته را در برنامه غذایی خود بگنجانند، چراکه هضم آنها راحت‌تر است و باعث سوء هاضمه نخواهند شد.

این متخصص تغذیه در ادامه بر انجام ورزش روزانه تاکید و تصریح کرد: افرادی که دچار نفخ شکم می‌شوند می‌توانند با انجام حرکاتی ساده این عارضه را درمان کنند، به این صورت که روی کمر دراز بکشند و با قرار دادن یکی از دست‌ها روی شکم و نفس عمیق کشیدن از بروز آن که برای برخی افراد دردناک و آزار دهنده است، تا حدودی جلوگیری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار