استان فارس از جمله استان های کشور است که همچنان در وضعیت هشدار کرونا قرار دارد ، برخی از شهرستان‌های این استان وضعیت قرمز و بیشتر مناطق در وضعیت زرد هستند ، مسوولان و کارشناسان علوم پزشکی همچنان بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، زدن ماسک و پرهیز از آمد و شد های غیر ضروری پافشاری می کنند.
کد خبر: ۸۷۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸ 14 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز سه شنبه در یکصد و بیستمین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهروندان را به رعایت شیوه نامه های بهداشتی دعوت کرد و بیان داشت : بر اساس اعلام ستاد کشوری مدیریت کرونا استانهای تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

مهرزاد لطفی در این نشست با اشاره به نقش مهم و موثر پرستاران در روند فعالیت کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی در زمینه ارایه خدمت و درمان بیماران، از تلاش آنان به عنوان مدافعان خط مقدم سلامت و بازوان توانمند حوزه درمان تقدیر کرد.

دکتر لطفی در ادامه با بررسی روند فعالیت آزمایشگاه ها در نمونه گیری از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا تاکید کرد: انجام آزمایش کرونا برای تمام افراد جامعه ضروری نیست، اما کسانی که تمایل به انجام این آزمایش دارند می توانند به آزمایشگاه هایی که برای این موضوع در نظر گرفته شده مراجعه و از خدمات آنان بهره مند شوند.

وی همچنین با اشاره به تلاش های تمام ارکان دانشگاه و مجموعه سلامت استان در زمینه پیشگیری و مهار ویروس کرونا در فارس، ضمن تقدیر از تعامل و همراهی بیمارستان شهید بهشتی شیراز در شرایط بحرانی به وجود آمده، بر مشارکت و همراهی سایر بخش های خصوصی نظام سلامت استان با دانشگاه تاکید کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز گزارشی از اقدامات حوزه های مختلف دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته را به رییس دانشگاه ارایه دادند و مصوبات روزهای گذشته ستاد مدیریت بیماری کرونا دانشگاه، ارزیابی شد.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست اظهار داشت : در پی بی توجهی های عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است و قربانیان این بیماری نیز در استان فارس روندی فزاینده یافته است.

دکتر اکبری افزود: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ارسالی از بیمارستان های سراسر استان فارس، در حال حاضر ۷۰۰ بیمار مشکوک در بیمارستان ها بستری شده اند که ۹۱ نفر از این افراد به دلیل وخامت شرایط بالینی در بخش های مراقبت های ویژه بستری و نیازمند ارایه خدمات ویژه هستند.

او با اعلام اینکه ظرفیت بستری بیماران در بیمارستان های استان محدود است و کارکنان مجموعه بهداشت و درمان در مدت ماه های گذشته تمام توان و تلاش خود را برای حفظ سلامتی مردم استان به کار گرفته اند، از مردم خواست با رعایت فاصله فیزیکی، اقدامات جدی ایمنی را رعایت کنند، دست ها را به طور منظم بشویند، از ماسک استفاده کنند و در اجتماعات شرکت نکنند تا با مشارکت و همکاری مردم بتوانیم بر این بیماری پیروز شویم.

این نشست با ارایه گزارشی از محاسبات هزینه ای بیمارستان ها و نحوه ارایه خدمات در بیمارستان های دولتی و خصوصی با توجه به تعرفه های موجود ادامه پیدا کرد و اجرای طرح «هر شهروند یک ناظر کرونایی» با استفاده از پتانسیل مردمی در گزارش موارد مربوط به تخلفات بهداشتی و به خطر افتادن سلامت جامعه از سوی اماکن و اصناف مختلف، به اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا پیشنهاد شد.

از دیروز تا امروز ۲۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران به ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر رسیده است متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، وضعیت هشدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار