مدیرکل بهزیستی اصفهان از افتتاح و بهره‌برداری ۲ هزار و ۳۰۰ طرح خدماتی، حمایتی و خیریه‌ای همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ 11 July 2020

مرضیه فرشاد افزود: این طرحها با مشارکت بخش خصوصی، خیرین و دولت و با هزینه‌ای بالغ بر سه هزار ۷۰۰ میلیارد ریال احداث و راه‌اندازی شده که ۸۲۰ میلیارد ریال آن توسط دولت به صورت بلاعوض و وام تامین و بقیه آورده بخش خصوصی و خیریه‌ها بوده است.

وی ۵۵ باب مسکن مددجویان، سه کمپ ترک اعتیاد، ۲ واحدکلینیک مددکاری، ۱۳ مرکز مشاوره، ۲ باب مهدکودک، ۲ خیریه حمایتی و طرح‌های اشتغال بیش از ۲ هزار مددجو را از مهمترین این طرح های هفته بهزیستی استان برشمرد.

وی توانمندسازی را مهمترین محور فعالیت های بهزیستی بیان‌کرد و گفت: توانمندسازی در عرصه خودکفایی اقتصادی، آموزش مهارت‌های زندگی و توانمندسازی جسمی و حرکتی در همه برنامه‌ها و مراکز زیر پوشش انجام می‌شود.

وی به مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولان اشاره‌ و اضافه کرد: ۶۰ درصد از معابر و اماکن عمومی شهر اصفهان توسط شهرداری مناسب‌سازی و امسال تفاهم نامه همکاری برای رفع این مشکل با شهرداری امضا شد تا با نظر کارشناسان بهزیستی انجام شود.

وی اضافه‌کرد: به صورت متوسط ۲۰ درصد از امکان عمومی، اداری و معابر در استان اصفهان مناسب‌سازی شد که کمترین‌ میزان انجام این اقدام در شهرستان‌ها است.

وی یادآورشد: کمبود اعتبار و تعداد کم معلول در شهرستان‌های استان اصفهان مانع از رشد مناسب سازی بود که ۳۰ تیم بازرسی برای رصد وضعیت معابر و محل تردد معلولان در تلاش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار