کد خبر: ۸۷۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 09 July 2020
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت کرونایی در شهرستان گچساران خطرناک و تهدید کننده بوده و مردم باید رعایت کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: در استان‌های قرمز مجالس عروسی تعطیل بوده و هرکسی چه در تالار و منزل مجلس عروسی برپا کند باید به دستگاه قضا معرفی و برخورد قانونی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه در صورت فوت فردی، باید خانواده متوفی متعهد شوند که بیش از 30 نفر میت را مشایعت نکنند، عنوان کرد: در مناطقی با وضعیت قرمز باید تالارها تعطیل شود و هم اکنون در گچساران وضعیت خطرناک و تهدید کننده است.
کلانتری خواستار رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها در مناطق زرد و سفید در هنگام برپایی مراسم عروسی شد و افزود: تیم ناظر از ابتدا تا انتها نظارت کنند و در این زمینه هیچ گونه کم کاری و سهل انگاری پذیرفتنی نیست.
بیشتر بخوانید"عادی انگاری" مردم چالش اساسی در مهار کرونا ویروس در سمنان است
از گوشه و کنار خراسان جنوبی| 183 روحانی در گروه‌های جهادی مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند
کنترل کرونا در آذربایجان‌غربی در گرو همکاری مردم است/وجود تخت‌های خالی بیمارستانی


نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  در مراسم عروسی و عزا در مناطق سفید و زرد مهم بوده که شرایط و ظرفیت ایجاد شود نه بهانه شود که بگوید من رعایت می‌کنم دعوت کنند ولی بعد رعایت نکند زیرا یک بی توجهی 100 نفر را مبتلا و چندین مرگ در انتظار است.
کلانتری با تاکید بر اینکه نیازی نیست بنشینیم معادله چند مجهولی حل کنیم بلکه بسیار شفاف است، تصریح کرد: مجالس عروسی و عزا و دورهمی‌های متراکم خانوادگی و رفت و آمد به استان‌های قرمز همسایه یک عامل تهدید کننده است.
وی بیان کرد: طبق اطلاعات و آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی وضعیت کرونایی در این استان به مرز هشدار رسیده و شیب تندی داریم که این شرایط بسیار خطرناک و تهدید کننده بوده که انتظار می‌رود مردم رعایت کنند.
کلانتری یادآور شد: ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های ای‌.سی‌.یو در استان محدود بوده با این ظرفیت با کمبود جا روبه‌رو می شویم و باید منتظر حوادث بعدی بود پس اول باید زنجیره انتقال را قطع کنیم که اگر این گونه شود کسانی که مبتلا می‌شوند با خطر جدی روبه‌رو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار