کد خبر: ۸۷۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 09 July 2020
 
تابناک/قاضی شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب پاوه نسبت به اظهار نظر ، تهییج افکار عمومی هتک حرمت ، شایعه پراکنی و گمانه زنی افراد و شهروندان در خصوص پرونده های کیفری مطروحه در دادسرای این شهرستان هشدار داد.

به گزارش هزار ماسوله، آرش بهمنی با بیان اینکه حفظ آبروی افراد همواره مورد توجه دستگاه قضایی و دین مبین اسلام قرار دارد با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام گفت: هر کس برای عیب‌جویی و فاش کردن اسرار برادر دینی‌اش قدم بردارد اولین قدم او ورود به جهنم خواهد بود! و خداوند اسرار و عیوب او را نزد همه خلایق فاش و علنی خواهد ساخت.

 

وی افزود: این مسئله اقتضا می کند افراد و شهروندان از اظهار نظر شتابزده و بدون علم ، گمانه زنی ، شایعه پراکنی و …درباره برخی اتفاقات و نام بردن از شهروندان شریف بدون اطلاع از موضوع یک پرونده ، پرهیز کنند و با حیثیت و آبروی شهروندان بازی نکنند.

 

این مقام قضایی با بیان اینکه در خصوص پرونده های کیفری مطروحه در دادسرا با حمایت همه جانبه دادستان محترم با قاطعیت و بدون ملاحظه با مجرمین برخورد خواهد شد گفت : در خصوص پرونده های مطروحه که برخی مربوط به آبرو و شرف مردم محترم شهرستان پاوه مربوط میباشد اخیر اخبار کذبی به گوش می رسد لذا هرگونه ذکر نام و شایعه پراکنی موجبات تعقیب کیفری را برای شخص مرتکب فراهم مینماید که بر اساس ماده ۶۹۷ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی یک ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.

 

بهمنی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی با انجام تحقیقات ، جمع آوری مستندات و رعایت تمامی ملاحظات نسبت به پرونده موجود اخیر رسیدگی و اظهار نظر می کند افزود: به تمامی شهروندان شریف شهرستان پاوه اطمینان خاطر می دهیم در جریان رسیدگی با هیچ شخص و گروهی تعارف نداشته و تنها بر اساس واقعیات به دست آمده اقدام مقتضی و برخورد قاطع قضایی انجام داده خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه اخیرا افرادی با اهدافی خاص و یا خصومت شخصی دست به اقداماتی از جمله شایعه پراکنی و گمانه زنی برای هتک حرمت شهروندان شریف می کنند گفت: بیشترین تعالیم دینی ما در خصوص مباحث اخلاقی، حفظ حرمت، شخصیت، حیثیت افراد و نیز ستر گناه دیگران است اما افرادی بدون توجه به این مسایل، انواع و اقسام اهانت‌ها، افتراها ، شایعات و مطالب خلاف واقع را علیه دیگران در محافل مطرح میکنند.

 

بهمنی نسبت به افرادی که با هتک حرمت و نام بردن از دیگران درصدد اختلاف افکنی شایعه پراکنی و گمانه زنی در جامعه هستند هشدار داد و گفت : با هر احدی که بخواهد با آبروی هر شهروندی بازی کند و با نام بردن وی در محافل عمومی درصدد هتک حیثیت وی باشد بشدت برخورد قضایی می شود.

 

این مقام قضایی در پایان گفت : از مردم محترم شهرستان پاوه خواهشمنداست ازاشاعه هرگونه اخبار کذب خوداری نموده چراکه عمل مذکور آنان دارای عنوان مجرمانه میباشد و دادسرای عمومی انقلاب پاوه برخورد جدی خواهد نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار