مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم بر لزوم مصرف هوشمندانه تر منابع آبی در قم تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۳ 09 July 2020

به گزارش تابناک قم، احمد حاجی حسینی مسگر با اشاره به منابع آبی موجود استان قم گفت: حجم مخزن سد کوچری تا ابتدای هفته جاری حدود ۱۸۸میلیون مترمکعب و حجم مخزن سد ۱۵ خرداد بیش از ۱۱۱ میلیون مترمکعب برآورد شده‌است.

وی افزود: دو سد ۱۵ خرداد و کوچری برای تامین منابع آبی موردنیاز قم،‌ بسیار مهم هستند.منابع آبی ذخیره‌شده در این سدها برای مصارف شرب، کشاورزی،‌ زیست‌محیطی و سایر بخش‌های استان استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: حجم آب ذخیره‌شده درسدهای کوچری و ۱۵ خرداد به‌عنوان مهم‌ترین سدهای استان ۲۹۹ میلیون مترمکعب است.

وی ادامه داد: از مردم شریف قم می‌خواهیم در مدیریت مصرف آب نهایت دقت را داشته باشند چرا که آب مورد نیاز استان به‌سختی و با هزینه فراوان تامین می‌شود و بدون صرفه‌جویی در مصرف،‌ چرخه تامین آب برای قم با مشکل مواجه خواهد شد.

حاجی حسینی مسگر گفت: ‌بیشترین حجم آب موردنیاز قم از طریق سرشاخه‌های دز تامین می‌شود که در همین رابطه سال گذشته ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب از طریق سرشاخه‌ها به استان منتقل شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با ذکر این مطلب که کشاورزی‌،‌ بیشترین سهم مصرف آب را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در جریان تفاهم‌نامه‌ای با سازمان جهاد کشاورزی قم به دنبال کاهش چشمگیر مصرف آب در این بخش با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و سایر اقدامات موردنظر هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار