کد خبر: ۸۷۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 08 July 2020

امدادرسانی به ۷۰۵ نفر در حوادث توسط هلال احمر گیلان

تابناک/مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به امدادرسانی به ۷۰۵ نفر از حادثه دیدگان توسط نجاتگران این جمعیت، گفت: ۱۷۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش غلامی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال هزار و ۴۸۳ نفر روز، نجاتگر در قالب ۴۲۸ تیم در مأموریت‌های مختلف امدادی حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه این جمعیت از آمادگی لازم برای امداد و نجات و مقابله با حوادث و بحران‌ها برخوردار است، بیان کرد: پیشگیری و فراگیری آموزش‌های امدادی مهمترین راهکار برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث است.

غلامی با بیان اینکه مهمترین رسالت و سیاست جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی، کمک و امدادرسانی در سوانح و حوادث است، افزود: هر زمان و هر کجا که مردم نیازمند کمک باشند، جمعیت هلال احمر وارد عمل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش‌های همگانی یکی از کارگروه‌های فعال و مهم اداره کل مدیریت بحران استان می‌باشد، گفت: در حال حاضر آمادگی مطلوبی در خصوص کمک رسانی در استان گیلان وجود دارد.

غلامی با تأکید بر لزوم توجه مسئولان در راستای ارتقای این آمادگی در زمینه مدیریت بحران و سوانح، اظهار کرد: آمادگی لازم در واحدهای امداد و نجات تنها راهکار مقابله با بحران و حوادث و کاهش تلفات ناشی از آن است.

وی ادامه داد: در مأموریت‌های انجام شده در این مدت به ۷۰۵ نفر در حوادث مختلف امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۷۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان به حضور نجاتگران این جمعیت در ۱۷۸ مأموریت امداد جاده‌ای، ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال ۶۲ درصد حوادث مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است که نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته تغییری ایجاد نشده است.

وی با اشاره به انجام ۲۳ مورد عملیات رهاسازی در سطح جاده‌های استان با کمک تجهیزات پنوماتیک، افزود: سامانه ۱۱۲ این جمعیت به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم برای هر حادثه‌ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار