نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اصلاح قانون وکلا و از بین رفتن انحصار آزمون وکالت، انحصار را به جز در مسائل امنیتی و نظامی، زمینه فساد دانست.
کد خبر: ۸۷۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 08 July 2020

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه انحصار زمینه فساد را فراهم می‌کند، گفت: اگر می‌خواهیم از این فساد رها شویم باید یک فضای رقابتی را فراهم کنیم تا افراد بتوانند در بخش‌های خصوصی مختلف وارد شده و توانمندی‌هایشان را در یک رقابت سالم نشان دهند که قطعا برکات آن برای مردم بیشتر و بهتر است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر انحصار منجر به تضعیف حقوق مردم شود بد است، تصریح کرد: یکی از خدماتی که مردم از آن بهره می‌گیرند، وکلا هستند‌ و اگر این حق را تنها به یک عده خاص دهیم به نظر بنده مناسب نیست. 

وی افزود: انحصار در بعضی حوزه‌ها لازم است، به عنوان مثال، مسائل امنیتی و نظامی باید در انحصار دولت‌ها باشند، در غیر این صورت، مشکل‌ساز می‌شوند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: باید این نکته را در نظر گرفت که از بین رفتن انحصار موجب تنزل جایگاه وکلا نشود، اگر آدم‌های ناتوانی وارد عرصه وکالت شوند مردم نمی‌توانند از خدمات مختلف بهره ببرند. 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا انحصار وکالت از بین برود، یادآور شد: در مجلس قبلی طرحی را بیان کردم تا انحصار موجود شکسته شود، در مجلس جدید هم پیگیر این موضوع هستم تا این انحصار بدی که سبب می‌شود تنها تعداد محدودی به علت هزینه‌های بالای وکالت از خدمات بهره‌مند شوند، از بین برود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار