تسنیم نوشت؛در حالی رئیس جمهور خانه‌دار کردن سپرده‌گذاران صندوق پس‌انداز یکم را یکی از اولویت‌های دولت اعلام کرده که با وام این صندوق می‌توان حدود ۸ و نیم متر واحد مسکونی در تهران خریداری کرد.
کد خبر: ۸۷۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 08 July 2020

به گزارش تابناک تبریز، دیروز حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ویژه ساماندهی مسکن، اظهار کرد: تامین مسکن نیازمندان واقعی که در طرح -صندوق پس‌انداز- مسکن یکم ثبت نام کرده و پول واریز کرده اند، اولویت اول و اصلی دولت است.

حسن روحانی افزود: حدود 330 هزار نفر در این طرح سرمایه گذاری کرده اند که همه تلاش ما این است تا پایان این دولت، آنها صاحب مسکن مناسب شوند.

به گزارش تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران از مرز 19 میلیون تومان عبور کرده است. در آخرین ماه بهار متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان 19 میلیون و 71 هزار تومان بود که در مقایسه با اردیبهشت ماه حدود 2 میلیون تومانی افزایش یافت.

از سوی دیگر ‌هم‌اکنون حداکثر وامی که در صندوق پس‌انداز یکم به زوجین پرداخت می‌شود 160 میلیون تومان و مربوط به تهران است. با این مبلغ می‌توان در زمان حاضر حدود 8.4 مترمربع واحد مسکونی را خریداری کرد. با این تفاسیر به نظر نمی‌رسد وعده رئیس‌جمهور دولت دوازدهم در خانه‌دار کردن 330 هزار سپرده‌گذار صندوق پس‌انداز مسکن یکم تا مردادماه سال 1400 محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار