کد خبر: ۸۷۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 03 July 2020
رستم زاد با بیان اینکه جوامع توسعه یافته از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد بهره برده اند،گفت: سازمان های مردم نهاد در بحث حقوق شهروندی برنامه داشته باشند.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«حسن رستم زاد» امروز (پنجشنبه، ۱۲ تیر) در نشست با مدیران سازمان های مردم نهاد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: وجود سمن ها در آستارا یک غنیمت، فرصت و ظرفیت است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد در طول ماه های گذشته اقدامات خوبی را در راستای مقابله با شیوع کرونا ویروس انجام دادند،افزود: سازمان های مردم نهاد آستارا بدون چشمداشت و بصورت داوطلبانه برای خدمت به مردم تلاش می کنند و از این ظرفیت باید برای توسعه شهرستان استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه کار سازمان های مردم نهاد می تواند در جامعه تاثیرگذار باشد،تصریح کرد: جوامع توسعه یافته از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد بهره برده اند.

 

رستم زاد با بیان اینکه یک خلا است که سازمان های مردم نهاد در حوزه های محیط زیست، ترویج کتاب و کتابخوانی نداریم،خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد در حوزه های محیط زیست،کتاب و کتابخوانی نیز ورود پیدا کنند چرا که توسعه بشر با کتاب و کتابخوانی شکل گرفته است.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا در ادامه از ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان خواست در پیشبرد کارها و اهدافشان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره گرفته و در راستای راه اندازی و شکل گیری سازمان های مردم نهاد در حوزه کاری خود پیشگام باشند.

 

وی اضافه کرد: امسال شاخصه ارزیابی مدیران ادارات بهره گیری آنان از مشارکت های سازمان های مردم نهاد، بانوان و اقشار مختلف مردم در پیشبرد اموراتشان خواهد بود.

 

رستم زاد بر توانمند کردن و حمایت از سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: سازمان های مردم نهاد در راستای پیشبرد اهداف و برنامه هایشان از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند.

 

فرماندار بندر آستارا تصریح کرد: آموزش، فرهنگ سازی و نهادینه کردن خیلی از امور در کشور و جامعه نیاز است که سازمان های مردم نهاد به آن سمت و سو رفته و برنامه داشته باشند.

 

رستم زاد با تاکید بر اینکه سازمان های مردم نهاد در بحث حقوق شهروندی برنامه داشته باشند،گفت: باید با برگزاری کارگاه ها به شهروندان در رابطه با حقوق شهروندی آموزش های لازم داده شود تا آنان با وظیفه شان در همه زمینه ها آشنا شوند.

 

گفتنی است، در پایان این نشست فرماندار آستارا با اهدای جوایزی از مدیران سازمان های مردم نهاد که اعضای آنها در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس اقدامات موثری داشتند، تجلیل و قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار