کد خبر: ۸۷۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 02 July 2020

ویژه‌برنامه‌ی برخط «خورشید سخاوت»، در ابراز ارادت به مظهرکرامت

تابناک/کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گیلان ویژه‌برنامه برخط «خورشید سخاوت» را در سایه ارادت مربیان و اعضای این مجموعه فرهنگی به امام رضا(ع) برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه با هدف پرورش تفکری دینی اعضا و به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌های سازنده در انتقال آموزه‌های دینی و اسلامی به مخاطبان‌، برگزارشد.

براساس این گزارش، انجمن مجازی قصه‌گویی کانون استان گیلان میزبانی ویژه‌برنامه‌ی «خورشید سخاوت» که به‌مناسبت میلاد خجسته امام‌رضا (ع) و دهه کرامت صورت‌گرفت را برعهده‌داشت  و مدیرکل این مجموعه‌ی فرهنگی طی سخنانی، از اهمیت بارورسازی اندیشه‌های نسل کودک و نوجوان سخن‌گفت و قصه‌های قرآنی را ابرازی مناسب برای آشناسازی آینده‌سازان با  سیره و سبک زندگی معصومین(ع) عنوان‌کرد.

اسفندیارضیائی درهمین ارتباط، به نقش سازنده قصه‌گویی در انتقال میراث گذشتگان به نسل‌های بعدی و بهره‌گیری کتاب آسمانی از این ابزار تربیتی پرداخت و با بیان این‌که عبرت‌آموزی از سرنوشت پیشینان، توصیه‌ اکید دین مبین اسلام به انسان‌هاست، افزود: برهمین اساس نیازمند بهره‌گیری از هنر و قصه‌گویی برای ارتقای آگاهی‌های دینی هستیم.

وی در این میان اشاره‌ای به دهه پُربرکت کرامت و میلاد ثامن‌الحجج(ع) داشت و آرزومند توفیق زیارت دوباره حرم این امام همام از سوی حاضران در این ویژه‌برنامه مجازی شد.

معاون فرهنگی کانون استان گیلان هم در این آیین مجازی، به سیره عملی معصومین(ع) اشاره و تبعیت از این بزرگواران را زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی عنوان‌کرد.

ضیاء غیوری در همین‌حال،  ابعاد شخصیتی و شاخص‌های رفتاری امام رضا(ع) را مورد توجه قرارداد با بیان احادیثی از ثامن‌الحجج (ع)، خواستار الگوقراردادن این شخصیت برجسته شد.

برپایه این گزارش، قصه‌گویی اعضا و مربیان با موضوع محوری سیره و ویژه‌گی‌های شخصیتی امام رضا(ع)، خوانش داستان از سوی عضو برگزیده جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، پخش نماهنگ رضوی و به‌اشتراک‌گذاری آثار دینی اعضا و مربیان، ازدیگر بخش‌های ویژه‌برنامه« خورشید سخاوت» بود که صبح امروز صورت‌گرفت.

 

 نماهنگ رضوی
اجرای سرود
قصه‌گویی اعضا و مربیان  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار